Haha, precis vad jag tänkte! Allt för att jävlas"Nu skrämmer vi upp grabbarna lite, kolla nu, det här är skitkul"
Hehe exakt ^^ Men jag tror det skäliga syftet var att kolla regnummer kanske, herr flygpotatis kan som sagt flyga men har inte falkögon"Nu skrämmer vi upp grabbarna lite, kolla nu, det här är skitkul"
Ja det var precis vad jag tänkte. Hur många poliser på skoter en dag får man för samma pengar som en dag med helikopter?Riktigt ovärt att slösa skattepengar på helikopter, funkar minst lika bra med skoter och ifall någon skulle försöka komma undan en polis på skoter så kan man då kalla in helikopter.
Med helikopter kan man på en timme kontrollera ett område som skulle ta tre dagar att kolla av med snöskoter. Väldigt effektiv användning av skattepengarna.Riktigt ovärt att slösa skattepengar på helikopter, funkar minst lika bra med skoter och ifall någon skulle försöka komma undan en polis på skoter så kan man då kalla in helikopter.
Håller med! Hellre ser jag effektiva arbeten med större kostnader än ineffektiva bara för att dra ner kostnaderna.Med helikopter kan man på en timme kontrollera ett område som skulle ta tre dagar att kolla av med snöskoter. Väldigt effektiv användning av skattepengarna.
Vet du vad det kostar då?Norrlandspolisen verkar ha gott om pengar. Här nere i söder har polisen knappt råd att använda helikopter till rånarjakt och absolut inte trafikövervakning.
Helt jävla ofattbart att man använder helikopter för att övervaka skotertrafik!!!
Håller med till 100%Norrlandspolisen verkar ha gott om pengar. Här nere i söder har polisen knappt råd att använda helikopter till rånarjakt och absolut inte trafikövervakning.
Helt jävla ofattbart att man använder helikopter för att övervaka skotertrafik!!!
Polisen i södra sverige har fler helikoptrar på en mindre yta med lika många flygtimmar så det där håller inte.Norrlandspolisen verkar ha gott om pengar. Här nere i söder har polisen knappt råd att använda helikopter till rånarjakt och absolut inte trafikövervakning.