Skillnaden är att risken att krocka med någon annan är väldigt många gånger större längs en led. Kör man på grund med en båt brukar det oftast vara en brygga/klippa och sig själv man skadar. Men krockar man med en bil då man kör längs väg eller en annan skoter längs led får även andra problem. Dessutom, en brygga eller ett par nät är kanske den "värsta" skada du kan åstakomma med en båt. Men en skoter kan förstöra bra många plantage, åkrar, golfbanor.... You name it.Jerry R-W skrev:Ja men tänk fall ni själv va 15 och älskar att åka skoter då skulle ni nog vilja att dom sänkte åldern jag tycker det är bra för en liten 8:a åring kan ju sitta och gasa med en racerbåt utanatt han måste va i nån ##### ålder så ja hoppas dom sänker till 15....
Jag är själv 15 och kör självfallet aldrig längs led *host*. Eftersom jag mer eller mindre växt upp med skoter så respekterar jag bestämmelser och använder skallen då (om) jag kör och har aldrig heller fått ett klagomål från någon jag träffat. Men jag har en del polare som precis skaffat skoter... ständigt 70-80 och lek på plantage, sånt gör en förbannad! Alltså: Jag är emot en sänkning av åldern.