Lågruta till enduro sp - 01

RS_Vector

Välkänd medlem
11 feb 2008
370
0
16
33
Ljusdal
ja de låter ju annars som ett bra köp!
kan fota skillnaden mellan min orginal och cobra rutan så får du se.

grymt snygg färgsättning på din måste jag säga, de kan ju passa med en röd ruta på din också:)
gör det :)
ja den är fin, är en rave 800 huv från 03 med 500 dekaler :)
Ja ja har funderat på det jag med att sätta dit en röd skulle nog bli nice :D

mathiasf

Välkänd medlem
5 mar 2008
410
0
16
Luleå

som du ser så skilljer de ganska mycket i bredd också!

ja jag tänkte väl att de inte var en endurohuv, jag tror röd skulle passa de är lite synd att de är gula racingflaggor på den bara:p

mathiasf

Välkänd medlem
5 mar 2008
410
0
16
Luleå
förresten har du gjort något med dina lysen? ser ut som att dom glöder, typ som extraljusen på bilar:)

RS_Vector

Välkänd medlem
11 feb 2008
370
0
16
33
Ljusdal
J*klar vilken skillnad de va :eek: en lågruta blev härmed ett måste:D
Rutan ja hittade för 300 var såld : /
Hittade riktigt fina rutor på powermads hemsida nyss, fanns crome röd och genomskinlig röd så någon av de skulle ja tro de blir :)
Nej inget har jag gjort åt dem, de kan ha vare blixten på kameran som spökat till det hehe:D

mathiasf

Välkänd medlem
5 mar 2008
410
0
16
Luleå
Jaa de skilljer nästan 15cm på höjden:p
ja ibland har man otur! men de visar ju iaf att de är populärt med lägre ruta:D

Jo jag såg dom, tror de hade varit ruskigt snyggt med crome röd, undrar hur de skulle bli ifall man tog en genomskinligt röd och lackade den svart på insidan?:hmmmm: tror de hade varit rätt coolt ifall den är svart men de skimmrar lite rött i den;)

fan nu vart jag sugen på att stoppa smålampor i lycktan som glöder på dagen, alla dessa idéer man får:p

RS_Vector

Välkänd medlem
11 feb 2008
370
0
16
33
Ljusdal
Ja de syntes att de var rejäl skillnad :)
Ja de där med att lacka svart på insidan av de genomskinliga röda skulle nog bli ruskigt snyggt :D Läre gå till lynx säljarn häri byn imöra å fråga om han kan ta hem en sån :)
Ska sätta dit en styrhöjjare ikv också så de läre ju se bättre ut med lågruta när man har den på ? :)

mathiasf

Välkänd medlem
5 mar 2008
410
0
16
Luleå
ja jag tror då de blir riktigt grymt, kan ju inte bli fel iaf, de ända som kan hända är väl att man inte ser att den är röd men:p tycker då du ska testa, då blir de ju en riktig "one of a kind" ruta;)

hur hög höjare ska du stoppa? jo de ser ju mycket sportigare ut med låg ruta och höjare:)
själv vill jag ha en ny höjare, fast får nog lugna mig ett tag mycket utgifter på skotern den här månaden:p

RS_Vector

Välkänd medlem
11 feb 2008
370
0
16
33
Ljusdal
ja jag tror då de blir riktigt grymt, kan ju inte bli fel iaf, de ända som kan hända är väl att man inte ser att den är röd men:p tycker då du ska testa, då blir de ju en riktig "one of a kind" ruta;)

hur hög höjare ska du stoppa? jo de ser ju mycket sportigare ut med låg ruta och höjare:)
själv vill jag ha en ny höjare, fast får nog lugna mig ett tag mycket utgifter på skotern den här månaden:p
Aa om blir nå effekt i det så blir det verkligen one of a kind annars ser de nog bara ut som en svart ruta :)
Höjjarn är ca 9 cm, hur hög har du då? Hehe ok, blive mkt på senaste lr?:cool:

mathiasf

Välkänd medlem
5 mar 2008
410
0
16
Luleå
jaa precis, och de är ju snyggt med svart så:) men du kanske inte är så sugen på att lacka en helt ny ruta som dessutom ser bra ut redan innan!

okej, en bra höjd ifall man är normal lång:) jag har världens rysslösning just nu, först en fasthöjare i alu sen sen en ljusterbar fatbarhöjare i den, typ 12cm högt allt som allt, de fungerar iaf:D var tvungen att göra så då man är 194!
men funderar på att beställa en 15cm fatbarhöjare och gasvajerförlängare från skoterdelen.se:)

RS_Vector

Välkänd medlem
11 feb 2008
370
0
16
33
Ljusdal
aa, men bilden som 2stroke skicka in med genomskinlig va grymt snygg så blir de en sån skippar ja nog svart målandet ;)
Hehe jaså, aa den här ska nog fungera för mig, hade typ 2 tums på polarisen ja hade + cross styre å de funka gött å väl, men ja är ca 185 ja å hehe :)
Hur blire när man sitter ne å kör med en sån hög höjjare då? :p

mathiasf

Välkänd medlem
5 mar 2008
410
0
16
Luleå
jo jag blev själv sugen på en sån ruta, men de känns som att jag inte är i behov av en sån:p

jo de borde fungera gott och väl för dig, om du nu inte har världens kortaste armar:D
jag körde in gammel excitern i garaget för en vecka sen å den har orginalstyret å jag fattar inte att jag kunde köra med den överhuvudtaget, kändes som man satt på en elan typ:p haha!

hmm, jadu de blir nog ungefär som att sitta på en harley;P fast höjarn jag har fungerar gott och väl när man står och sitter så kanske struntar i en ny ändå:)

så här ser de ut med min höjare, blir ungefär som racingen för den har längre styrstång än enduron och raven.

RS_Vector

Välkänd medlem
11 feb 2008
370
0
16
33
Ljusdal
ja men du har ju redan en fin ruta du ;)
hehe ne tror mina armar är ganska normal längd så de borde gå bra :D
Vectorn ja hade var inge kul alls att köra, hade ingen styrhöjjare på den så man fick lagomt ont i ryggen efter man stått upp tag å kört :p
Kanske lägger ut en bild senare på resultatet när höjjarn är på :)

mathiasf

Välkänd medlem
5 mar 2008
410
0
16
Luleå
ja fast den genomskinliga var snyggare:p
haha ja jag förstod nästan de:D
sjukt att de inte var standard med höjare på dom man får ju nog ont i ryggen när man kör fast med dom;) (skämt å sido)
ja de tycker jag du ska göra, ska montera en mbrp burk på min ikväll så:D

RS_Vector

Välkänd medlem
11 feb 2008
370
0
16
33
Ljusdal
haha de är du alldeles rätt i, grymt mycket man kör fast med dom :/;)
så fram tung å smala skidor, de kan ju inte bli så mycket annat haha,
Bra mycket roligare med en lättare två takt :D
jajjemän ;)

RS_Vector

Välkänd medlem
11 feb 2008
370
0
16
33
Ljusdal
Om man ska ha en sån här ruta, finns de då att köpa lr är de bara till å kapa ner en egen av orginal rutan??? tänkte också höra om de är nån som vet om lyktsköldar försämrar ljuset mycket frå lyktan, eller hur blir de, nån med erfarenhet av de? :hmmmm::p

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Finns inte att köpa, så det är bara att kapa ner.

Lyktsköldar försämrar ju helt klart lyset, men köper du från t.ex. lockners så är själva skölden bara fäst i kardborre så den är bara att plocka lös då det blir mörkt :)