Lånade eller sparade pengar vid skoterköpet ?

Använde du lånade eller sparade pengar vid skoterköpet ?

• Lånade

Röster: 43 37,7%
  • Sparade

Röster: 77 67,5%

• Totalt antal som röstat
    114
D

Deleted member 6797

både låna av mamma å pappa och betala en del själv

B

Biosteel

jag får väll ansluta mig till dom här duktiga som sparade =) :)

Wetex

Välkänd medlem
1 jan 2000
160
0
16
Köpt samtliga av mina skotrar/leksaker för sparade pengar..

Fast idags läget så skulle jag nog låna mest p.g.a att mina nu sparade pengar, (fonder/aktier),har rasat en hel del i och med finans krisen.
Samt att räntorna är på väg ner.

R

Robin

Svaret på den stora frågan:

Bytte till mig skotern!

Känns ju som ett alternativ som borde finnas med.

Hela historien bakom skotern då:
Köpte bil Audi A4 1,8TQ -97(Inget sparande eller lån, tjänade bara väldigt bra på det jobbet)

Kittade bilen (Samma där)

Bytte bilen mot en Rev 600

Kittade Reven (Inget sparande eller lån där heller)

Bytte reven mot Pro XRen..

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Lånade, trots försvinnande liten peng, men skotern var till salu då och inte 2-3 månader senare.

Sen tycker jag att var individ avgör bäst själv hur man skaffar sig saker.

All kred till er som sparat till skotrarna, nästa skoter jag köper blir förhoppningsvis kontant och inte på lån, men vad vet man.

inget fel i att låna pengar till nöjessaker, husköp är väl heller inte nödvändigt? finns ju lägenheter, och även billiga hus. kan man lappa fram 140 000kr för en skoter så kan man nog spara lite till och lappa fram 255 000kr för ett hus. (det var vad min gård kostade)

//Dennis

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Förstår inte vad det igentligen spelar för roll? I slutändan har väll alla betalt i vilket fall?

Jag tog då lån på min (delvis iallafall), ser inte vad som är fel med det. Skillnaden är väll att jag i slutändan har betalat mer än vad man gör annars.

Och efterso mdet verkar handla om hur "duktig" man är som sparat själv, så är jag ju isåfall ännu duktigare då jag betalar mer (om man nu ska resonera på det viset).

Att ta ett lån är bara ett sätt att tvångsspara pengar;)

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Lånade.

Vill man ha unna sig något i livet så lånar man. För innan man hunnit spara ihop till 70-80 tusen kan man lika gärna ha strykit med.
Nej vill man ha något och har möjlighet till att låna från bank, mamma, pappa så är det inget fel med det!

Det finns ju en Idé med att det finns Banker!!

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Att ta ett lån är bara ett sätt att tvångsspara pengar;)
Ett sätt att se det.
Jag väljer att se det som att man köper tid. Dvs man slipper vänta den långa tiden innan man har alla pengar och i gengäld får man lägga lite pengar i ränta.

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
Lånade.

Vill man ha unna sig något i livet så lånar man. För innan man hunnit spara ihop till 70-80 tusen kan man lika gärna ha strykit med.
Nej vill man ha något och har möjlighet till att låna från bank, mamma, pappa så är det inget fel med det!

Det finns ju en Idé med att det finns Banker!!
håller med dig.. håller på och sparar men de kommer ju ta ett tag så det är mycket möjlig att det blir ett lån till en del av ett skoterköp i framtiden.

quakesk

Aktiv medlem
17 okt 2007
82
0
6
Bara låna det, man kör ju iaf ihjäl sig förr eller sneare på skoter.
Ingen som tackar dig då för du pynta kontant.