En M7a kan man lita på alla dar i veckan, så skruva nått extra behöver du inte göra. Bara du sköter om maskinen så är han dig trogen så länge du vill. Ang. soppaförbrukningen så är den absolut inget att grina över, drar inte mer än 3 max 4 liter vid hård lössnökörning. Och enligt mig så är allt under 5 liter milen helt okej för en lössnömaskin, om man vet vad man ska använda den till.okok vare nå speciella barnsjukdomar på 05an elr ska man sikta på 06an. verkar ju vara dom ända åren som m7an fanns?
är dom verkligen att lita på? vill skruva så lite som möjligt:eviltongue:+ tanka så lite som möjligt:nuts:
Ja skillnad på -05 & -06 är väl endast färg och mappning. Men en -05 är att rekomendera då färgen inte gör att den går bättre, anledningen är att den är billigare.okej okej 3 liter milen var inte så farligt... dom flesta 2 taktare tar ju det så går ju inte att komma ifrån hade den legat på 4-5 liter milen hade jag nog börjat tveka. dom är ju gode billiga att köpa iallafall.
är det någon stor skillnad mellan -05 och -06?
Börjar du inte gå lite offtopic när du funderar på en större 4t yamma, är ju inte de smidigaste skotrarna direkt.Va tror ni om en apex mountain? vilken årsmodel är nere i pris kring 50-60k?
Känner man av vikten när man kör m.m.?
finns en turbo 03a på blocket är dom mycket sämre än nyare modellerna?
Skulle sattsa på m7an, framförallt för vikten och är dom väldigt snygga imo,jo en phazer blir det inte de är då säkert missuppfatta mig inte tycker det är en grymt rolig skoter men som lång mountain är det för lite motor.
okej så en summit drar också kring 3 liter milen+- 1 L elr ? isånnafall så ligger m7an 1a på listan . får bara hoppas att dom gör en 800 phazer mountain snart
hur är sitt å stå positionen på den? ser låg ut.