Lös bromsskiva på en Mach Z -94

ZoN

Medlem
20 jan 2005
26
0
1
Frösön
Tjena, jag har en Mach Z -94 som jag okynneskör med emellanåt. Jag har tyvärr uppmärksammat på sistone att bromskivan sitter väldigt löst, det går att vicka på den och även vrida den nån cm framåt och bakåt. Det verkar inte som att detta har någon betydelse då bromsen fungerar alldels utmärkt, det är dock jävligt störande med det klingande som skivan ger ifrån sig av vibrationerna. :mad:

Någon som har en aning om vad problemet kan vara?
 

ZoN

Medlem
20 jan 2005
26
0
1
Frösön
ZoN skrev:
Tjena, jag har en Mach Z -94 som jag okynneskör med emellanåt. Jag har tyvärr uppmärksammat på sistone att bromskivan sitter väldigt löst, det går att vicka på den och även vrida den nån cm framåt och bakåt. Det verkar inte som att detta har någon betydelse då bromsen fungerar alldels utmärkt, det är dock jävligt störande med det klingande som skivan ger ifrån sig av vibrationerna. :mad:

Någon som har en aning om vad problemet kan vara?
Ingen som har någon aning? Ska skivan ens sitta löst? :confused:
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
lös...

Hej jag har en likadan skoter och samma årsmodell.. min skiva sitter oxå löst kanske dock inte lika löst som din men den går att vroda o vocka lite gran... vet dessvärre ej hur man kan åtgärda det... en fråga bara vad kör du på för stift i din mach Z? vet inte riktigt vilka jag ska ha till min har fått så många bud på det.... Mvh David


*första skoter kitty cat -85
*nuvarande Mach Z -94
 

ZoN

Medlem
20 jan 2005
26
0
1
Frösön
David Mach Z skrev:
Hej jag har en likadan skoter och samma årsmodell.. min skiva sitter oxå löst kanske dock inte lika löst som din men den går att vroda o vocka lite gran... vet dessvärre ej hur man kan åtgärda det... en fråga bara vad kör du på för stift i din mach Z? vet inte riktigt vilka jag ska ha till min har fått så många bud på det.... Mvh David
Tack för svar, ska kolla skivan lite noggrannare i helgen. Har fått som svar på annat håll att den skall sitta rätt löst.

Angående stiften så kör jag med original, tänkte faktiskt köpa nya i morgon så om du har fått något bra tips på andra stift så släng gärna in ett inlägg.