Lös-snö skoter

  • Trådskapare Ej medlem/Inloggad
  • Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
E

Ej medlem/Inloggad

Vilka skotrar i de lägre prisklasserna går bra i lössnö? 0-25000kr dem jag har åkt har sjunkit som stenar!!!
 
E

Ej medlem/Inloggad

Lynx gl 250 går riktigt bra i snön :) beror ju på vad du vill ha "lappskoter"?
 

Michael

Välkänd medlem
1 jan 2000
399
0
16
Aktiv Karibo är en suverän lössnömaskin.

Ockelbo 6000 är inte heller så illa men ska du ha den bästa får du leta efter en Larven.
 

Moon

Medlem
22 nov 2004
14
0
1
-
Men dom kör ju med MXZ och liknande i lössnö i vissa filmer, tex norrland2004.
Det verkar ju gå fint ser det ut som, är det bara en illusion för att dom är duktiga på att köra eller?
 

Michael

Välkänd medlem
1 jan 2000
399
0
16
Moon skrev:
Men dom kör ju med MXZ och liknande i lössnö i vissa filmer, tex norrland2004.
Det verkar ju gå fint ser det ut som, är det bara en illusion för att dom är duktiga på att köra eller?
Jo dom är nog duktiga på att köra, men vad jag menar med lössnömaskin är inte en maskin som klara av att ta fart på ett hårt underlag och sedan vika ut i lössnön.

Vad jag menar är en maskin som du kan köra hela tiden och även stanna ute i lössnön.

Sedan så var ju priset ganska så lågt satt så några värstingskotrar med högkamsmattor var det ju inte frågan om.
 

DIRAVI

Välkänd medlem
21 sept 2004
467
0
16
Aktiv Karibo är riktigt vass i lössnö, den väger heller inte så mycket, så det är bara att lyfta om man trots allt lyckats fastna.

En gång körde jag fast med en Kariboo, den hängde på skidorna och dragkroken.......

Du borde få en fin för 5´000 och en perfekt för 10'000.

En riktig *lappmoppe*


Sen har jag hört flera som påstår att Skidoo Elan skall vara bra på att ta sig fram. men jag har inte någon egen erfarenhet om den.
 
E

Ej medlem/Inloggad

Ska du köra i lössnö så ska du ha en Larven!!! Den äger alla andra i lössnö!
 
E

Ej medlem/Inloggad

"Köp en Lynx cobra och förläng boggien!! 345s matta räcker gott."
Jo men ofta,,,,,
 

Sundin82

Välkänd medlem
1 okt 2004
250
0
16
Östersund
Skotran skrev:
Hur är cobra.n jämfört med XLT'n i snön?

Cobran är väldigt tung körd och skunker direkt det blir lite lössnö medan XLT:n flyter. XLT:n går mycket bättre än Cobran har gämfört mellan en 93:as Cobra och en 95:as XLT samt en 97:asXC 600 [Tripple] Bäst var XC:n men XLT:n var inte så dum den heller men cobran skulle inte jag rekommenderar.
 
E

Ej medlem/Inloggad

Kariboo

Köp en Karibo dom äger alla skotrar i lössnö!!!
 

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
vem har sagt att man måsste ha en 93as cobra .. har en lynx racing 454 -96. ska förlänga boggien på den för ännu bättre lössnö egenskaper ..

funkar fin fint med orginal matta men ska förlänga till 345 å pressa in 36 mm kammar

fastnar du äre bara att gunga lite i sidled så är du lös
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Aktiv 290 Lång är den ultimata skojtern för lössnö körning då helst med styrstoppen bortagen så kan man vira den runt en tall.:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.