Letar ny skoter

RacerLotta

Ny medlem
29 dec 2005
2
0
1
Luleå
Hejsan!!

Jag har tänkt köpa min första skoter då nybegagnad.
Är dock inte så insatt i det här med skotrar så jag skulle vilja ha lite tips om skotrar som skulle passa en tjej som vill ha bra acc. på skotern, om den inte vägde allt för mycket så vore det en fördel eftersom man ska väl kunna dra upp den själv om man kör fast :D , rolig i lössnö men ska även vara skaplig på led.

Hälsningar Lotta

JackLund

Medlem
28 nov 2005
6
0
1
Mattmar/Uttakärn
RacerLotta skrev:
Hejsan!!

Är dock inte så insatt i det här med skotrar så jag skulle vilja ha lite tips om skotrar som skulle passa en tjej som vill ha bra acc. på skotern, om den inte vägde allt för mycket så vore det en fördel eftersom man ska väl kunna dra upp den själv om man kör fast :D , rolig i lössnö men ska även vara skaplig på led.

Hälsningar Lotta

en hyffsat lätt skoter med bra acc vore väl en "440", 440cc alltså... de drar inte så mycket soppa heller.:)

Jonny_S_län

Aktiv medlem
1 jan 2000
77
0
6
AC ZR 600 efi...kanske ingen dröm i lössnö men annars lättkörd och rolig ....knepigt...jag har just en sån.....sicket sammanträffande.... :cool: ...... :D

E

Ej medlem/Inloggad

varför kan ingen lära sig?

2stroke skrev:
:) Hej !

KUL med tjejer på Forumet ! ;)

Vad får maskinen kosta ?

Du kan läsa lite i denna tråd, verkar vara något liknande för den tjejen.

http://www.skoterleden.net/forum/showthread.php?t=7633

Skippa dock alla maskiner med "Trippel" motor !

Vad är det för fel med Yamahas lättviktstripplar? är nog dom mest lättkörda skotrar som existerat! en Vmax 700 deluxe skulle nog vara en passande maskin,dom har både elstart,högre ruta,back,backspeglar och är ändå en ganska sportig maskin. Boggin är hårt kopplad så för ledrace är den perfekt, dessutom så har den ju Yamaha kvaliten. Den absolut sämst lämpade skotern för en nybörjare är nog en Zr, helt okopplad race maskin som behöver gott om vana för att kunna utnyttja!

En yamaha trippelmotor(700) väger 5 kg mer än en suzuki 600 Efi!

E

Ej medlem/Inloggad

hej

jag har en ombyggd skoter me en prox buk och huv och så är set en rxl motor i den den väger endast 190 kg och går snabbt...

RacerLotta skrev:
Hejsan!!

Hälsningar Lotta