Lim/packningsmaterial för blockhalvorna?

Hubbe

Välkänd medlem
23 dec 2009
440
3
18
DE-Schleswig Holstein
de firmorna brukar använda till plock halvor på skotrar är permatex ett tunt lager för bästa resultat. och använder de själv med mycket bra resultat

MVH Beckvall
Beckvall:

Problemet är bara om man har ett för tjockt skickt Permatex på ytorna, så kan den yttre lagerring vrida sig lös.

Hubbe

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Jag har själv använt Permatex en gång. Bränslebeständigt enligt dumskallarna på Mekonomen som sålde det. Står dock inget om det på burken. 10 mil senare, efter haveriet, kunde jag tvätta bort klistret med...... BENSIN.

Permatex har flera olika produkter, likt Loctite. Se till att köpa rätt. Jag köpte fel.

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
vad tror ni om loctite 5922
"Tätningspasta Loctite 5922
Långsamt torkande, icke hårdnande tätningspasta. Motstår bensin, fotogen, olja,
kylarvätskor, svaga syra-,alkali- och saltlösningar, gasol, vatten, ånga m m.
Temperaturområde: -55+250oC"

kollar på man duells står det även: Locktite 5922 60ml (Permatex)
TPasta som stelnar långsamt och blir böjlig. För sammanfogningar
som behöver efterjusteras eller tas isär.
För flänsytor, kåpor, slang- och gängförbindningar samt packningar.

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
5922 blir kanon, liksom Loctite 515 eller annan flänstätning som är bränslebeständig.

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
första gången jag har tur då jag fick tag i den stora tuben gratis =) men det har jag förtjänat efter 2 ras på 5 mil ;)

har kört med sikasil-gasget i A-C förut med bra resultat, men satte det i ski-doon och nu när jag öppnade motorn såg jag att allt hade pressats åt sidorna, fanns absolut INGET kvar mellan halvorna ..
enda orsaken till det måste vara att ytorna är jämnare på ski-doon? men å andra sidan satt det massa där när jag tog isär den .. så ska testa 5922 nu