luftburk lr kn filter ?

storthus

Välkänd medlem
8 aug 2006
272
0
16
Funäsdalen
hur som, den kändes piggare, men det kan ju varit det goa ljudet

Bortsett från det borde de två kilona mindre den extra variator kylningen och att allt blir mer lätt tillgängligt, väga upp att byta ut den extremt dåliga lössnö luftburk som ski doo har,

edit:
 

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
Bortsett från det borde de två kilona mindre den extra variator kylningen och att allt blir mer lätt tillgängligt, väga upp att byta ut den extremt dåliga lössnö luftburk som ski doo har...
Helt säkert inverkar sådana faktorer på slutkänslan av "rapphet" oxå...huvudsaken man är nöjd själv:cool::)
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Å fan här verkar alla köra med igensatta huvar = ingen luftgenomströmning.:( Inte många som verkar ha läst att han ska ha Kn:s "förfilter" , "filterstrumpor" kalla de vad du vill men de heter (prefilter) d.v.s. inget remdammsgenomssläpp för de släpper endast igenom LUFT.:rolleyes:
Lycka till med filtrena för mig fungerade de utmärkt.
:ciao:
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Å fan här verkar alla köra med igensatta huvar = ingen luftgenomströmning.:( Inte många som verkar ha läst att han ska ha Kn:s "förfilter" , "filterstrumpor" kalla de vad du vill men de heter (prefilter) d.v.s. inget remdammsgenomssläpp för de släpper endast igenom LUFT.:rolleyes:
Lycka till med filtrena för mig fungerade de utmärkt.
:ciao:
Ja, på nya XP är det typ tätt.
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Verkar fungera fullgott den där burken :D

Köper öppna filter för att jag helt enkelt inte orkar bygga om luftburken.
 

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Hahaha!

Är det dum? Ja, förmodligen.
Hur fan kan du jämföra ljudet från en slutburk med insugsljudet från öppna filter?

Haha!
"-Är det dum?"
Vad är det för svennsk du skrivver...? :hmmmm2:


Det omgivningen stör sig på med skotrar är: 1. ljudet. 2. lukten. 3. idiotkörningen. Dvs sånt vi skoteråkare kan påverka själva.

Allt som får en skoter att låta mer får omgivningen att hata vår hobby ännu mer.

Därför anser jag att allt som gör att en skoter låter mer är värt att hatas för! Eftersom det ökar omgivningens ogillande av vår kära hobby.