Lurendrejare

G

Gäst

Hehe, såg att min gamla Rave var till salu på nätet. Det roliga var att den redan i mon ägo hade gått över 900 mil, och nu minst 2 ägare till efter mig har den bara gått 450 mil... snacka om att dra tillbaka mätaren. Är det verkligen någon som tror att en 01:a har bara gått 450? Jag bor långt nere i landet och kör ca 350 mil per säsong, vad ska inte folk på snörkare ställen hinna få ihop per säsong.. inte minus mil i alla fall =p
 
G

Gäst

Känner väl igen min gamla skoter... när alla klistermärken och allt sitter kvar som jag satt dit!
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
kan ju vara bra om du länkar till annonsen som ingen här går på blåsningen om du nu är HELT säker på att det är din skoter
 
E

Ej medlem/Inloggad

Vadå skulle de inte finnas 01:eek:r som bara gått 450 mil? :S finns ju massa... dock om du vet att de är din skoter så är de säkert sant de du säger
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Det var jag som skrev de där men glömde logga in :p sorry

Ej medlem/Inloggad skrev:
Vadå skulle de inte finnas 01:eek:r som bara gått 450 mil? :S finns ju massa... dock om du vet att de är din skoter så är de säkert sant de du säger
 

StubbRubb

Aktiv medlem
26 jan 2006
86
0
6
Ö-vik
He he inte vet jag men jag har nog alltid varit mistänksam mod miltalen som anges, Jag har kört bara nu ca 55 mil med min nyköpta och det ser jag mest bara som provturer än så länge.. Så 150 mil per sesång.. :rolleyes: .. mm..
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Var och varannan mätare är ju tillbakadragna. Tänk er själva, 03: or och 04: or har i regel gått 3-500 mil. Kollar man sen på lite äldre skotrar typ - 99 och äldre har alla gått 5-600. För att inte tala om skotrarna från början av 90-talet, alldeles för många "har gått" endast 500 mil. Skumt det här..

Jag bryr mig inte om mätarställningen ett dugg när jag köper skoter, bara skicket och vad som är gjort på maskinen. Jag vet några skotrar som gått 1500 mil, 1680 mil, 2200 mil osv. De går kalasfint och ser bra ut, men de är också skötta.
 

Lynxdåre

Välkänd medlem
3 jan 2006
390
0
16
Lule - Hpda
PolePosition skrev:
Var och varannan mätare är ju tillbakadragna. Tänk er själva, 03: or och 04: or har i regel gått 3-500 mil. Kollar man sen på lite äldre skotrar typ - 99 och äldre har alla gått 5-600. För att inte tala om skotrarna från början av 90-talet, alldeles för många "har gått" endast 500 mil. Skumt det här..

Jag bryr mig inte om mätarställningen ett dugg när jag köper skoter, bara skicket och vad som är gjort på maskinen. Jag vet några skotrar som gått 1500 mil, 1680 mil, 2200 mil osv. De går kalasfint och ser bra ut, men de är också skötta.
Precis ! men hur ligger det till med dom nya digitala mätarna ? som skidoo/lynx har med inbyggd timräknare, är dom backnings säkra eller :confused:
 
Själv har jag bara hunnit med ca 100 mil på lite drygt 2 säsonger (30 mil den första, 50 mil andra och ca 20 hittils i år)

Tycker att 350 mil/säsong låter extremt mycket. Genomsnittet ligger nog kanske vid ca 100-150 mil för mina bekanta...

/ Ulf
 

Moose

Välkänd medlem
1 jan 2006
162
0
6
Lynxdåre skrev:
Precis ! men hur ligger det till med dom nya digitala mätarna ? som skidoo/lynx har med inbyggd timräknare, är dom backnings säkra eller :confused:
Lika backnings säkra som personbilar med digitalmätare skulle jag tro. Alltså inte säkra.