Lurendrejare

N

nickel

Mil?

Man kan int lita på milantalen som står på mätarn,,,men boggie,matta,skidor,framvagn och motor avslöjar ju hur långt skotern har gått,,Visst finns det några ex skotrar som har gått lite,,men man ska ju kolla på skotern å känna på den,,,Jag har åkt 468mil i vinter och det kommer att bli mera,jag köpte en ny skoter för att åka på den som alla andra,,,det finns bara några som köper den för status och inte åker på dom,,,
 

DIRAVI

Välkänd medlem
21 sept 2004
467
0
16
Sen är ju inte miltalet så intresant egentligen.

En skoter som rullat 1000-2000 mil efter fina leder i halvhyfsat tempo är oftast i bättre skick gentemot en skoter som lekts runt med i en grusgrop ett par hundra mil.

Fullgas, hopp, tvärbroms, vända, fullgas, hopp, tvärbroms, OSV sliter garanterat tiofalt mer (per mil) än att sitta och hålla 50-100 km/h efter en fin lled.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
känns som tråden har glidit iväg en bit från den skotern som tråden handlade om har du någon länk på skotern eller har du kommit på att skotern kanske inte var den du ägde?
 

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
Gäst skrev:
Hehe, såg att min gamla Rave var till salu på nätet. Det roliga var att den redan i mon ägo hade gått över 900 mil, och nu minst 2 ägare till efter mig har den bara gått 450 mil... snacka om att dra tillbaka mätaren. Är det verkligen någon som tror att en 01:a har bara gått 450? Jag bor långt nere i landet och kör ca 350 mil per säsong, vad ska inte folk på snörkare ställen hinna få ihop per säsong.. inte minus mil i alla fall =p
hur långt gåt lynx mätarna? 999 mil eller 9999 mil? kan vara så att skotern har rullat 1450 mil, dvs att den ej är backad.
 
E

Ej medlem/Inloggad

Tänk på detta pojkar små..

Milen på skotern har int så stor betydelse igentligen! Ska du köpa en skoter så kolla igenom motorn, variator, cylindrar o.s.v..chassiet är ju en annan 5a men dom brukar inte trasa i förstahand om int cross/tävlingskörd skoter
 

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Eeeeeeeeeeexakt....
Finns dom som kör 100mil och skotern ser ut som om den kommer från skroten...
Och finns (sett själv) dom som gått 5000+ mil och ser fina ut......

Allt handlar om vem som kör.. i fall dom tar hand om den osv!..
 
E

Ej medlem/Inloggad

Ni skriver att de int ha så stor betydelse om milen så länge den är välskött.. Självklart, men de ä ju ingen ursäkt för att vrid tebaks mätarn. Å det finns ingen ursäkt fö å gör det.. En spark i arsle skull den ***** nöten ha som gör nå sånt!!