Lyktdelare

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
Idag så fick jag min gula lyktdelare till min mxz 700 -00.. Men lykdelaren var inte precis i samma gulfärg som skotern...

Skulle gärna vara tacksam och höra hur ni andra som har en gullyktdelare...
 

eriksson

Medlem
1 jan 2000
36
0
1
Nej den är inte i riktigt samma färg, men det är inget man ser om man inte vet. iaf på min.
Jag använde 3 mm (tror jag det var)plexi. En mall gjorde jag först, sen sågade jag bara ut med sticksåg. Har inte fäst den än, men den verkar sitta bra fastklämd mellan lyktdelaren och lyset. Om du ska göra en själv så gör den i ett stycke, inte tvådelad som köpes är.
 
A

allan

vart köper man lyckdelarna hittar då inte på rinab
har nån en inter när sida med dessa så
 

eriksson

Medlem
1 jan 2000
36
0
1
Lyktdelaren finns endast att köpa hos en Ski-dooåterförsäljare. Lyktskydd finns som tillbehör hos b.l.a Motorhuset.com.
 

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
Lyktskydden var ju inte direkt billiga:(
Fattar inte att dom tar så jädrans mycket betalt för lite plast?
 
A

allan

nä det finns inte att köpa nå pirat märke då nån stans eller är det orginal som gäller?
 

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
Det spelar ingen roll om det är pirat.. Original har nog inte så stor betydelse på en plastbit?:)
 

_Victoor

Aktiv medlem
23 jan 2006
78
0
6
33
Malmberget
Det finns lyktdelare att köpa på rinab och lyktsköldar men de billigaste är ju att göra lyktsköldar själv. o man gör i 1 eller 2 mm plexiglas o göra en mall o sågar ut och sprayar den färg man vill på insidan o stoppar små kardborre band i varje hörn så fäster man den så. o när de blir mörkt tar man bara bort dom.