Va? Var har jag reggat mig 23 februari?
Nu förstår jag ju att du skojar men det är inte alls en självklarhet att man måste modda skotern 30k för att kunna använda den.
På driftsenheten på länsstyrelsen är commander -10 de som används mest helt enkelt eftersom att de både är lättare, smidigare och har bättre framkomlighet med RCG-boggin. En annan fördel är att de har sdi-motorn som inte envisas med att rycka mellan tomgång och normala driftsvarv när man krypkör.
Ta bort det roliga hos mig och ersätt det med prat, en svensk url senare vet du!
Skojar aldrig :bigsmile:
Dämpare klarar man sig med original i värsta fall
SDI är helt okej å den går att släppa ned till till ca + 2000 rpm innan rullen kliver av rampen, 600 HO i ST 600 var ännu bättre med korrekt förgasarsetup.
Etecn går att lira till med ramper/fjäder och vikter men det tar ett par dagar kombinerat med högsta duglighet i variatorde/montering.
Tricket är att hitta balansen där rullen ligger kvar på rampen så länge som möjligt innan den till slut kliver av och det kan vara på +/- 0,2 gr av "det där håret som dagens tjejer har så lite av".
Annars går det lika bra med lite vänsterbroms om man monterar racing belägg.
Du ser, det finns alltid en lösning, LST borde köra mer miljövänligt så har du ett ämne till fredagsbastun där i residenset.
Ursäkta OT herr mod, nu går vi vidare med 2015