Jag satt och funderade på att starta en tråd med titelnDrag finns inte som alternativ i tillbehören till Boondocker ds. Kan ju hända att man vill dra en packkälke på vårkanten men det kanske inte är möjligt?
Enligt säljaren så hade dom frågat Lynx i helgen och deras svar var att det ska inte monteras drag på DS modellerna, att det inte finns nån båge. Däremot så finns det ju en båge till boondocker re som också har radien tunnelnJag satt och funderade på att starta en tråd med titeln
-Hur länge dröjer det innan första "Hur monterar jag drag på min 3900DS/4100DS 2018" -tråden dyker upp?
Men nu har du ju nästan redan frågat =)
Att det inte är tänkt att sätta drag på dom där anser jag som fullständigt självklart. Och jag skulle nog våga påstå att det inte är tillrådligt att försöka utan att bygga om ordentligt.Enligt säljaren så hade dom frågat Lynx i helgen och deras svar var att det ska inte monteras drag på DS modellerna, att det inte finns nån båge. Däremot så finns det ju en båge till boondocker re som också har radien tunneln
Så det borde ju gå att montera dit...
Var väll inte så svårt att räkna ut att den där flärpen skulle lossna ganska fort...finns en video på youtube där en kille slår över med nya DSn och där är den där lilla stänkan bort eller så går den av ?
https://youtu.be/uRzF1IKC2Bk
Så spännande det ska bli när/om alu-fästena böjer sig mot mattan på full mutter... I övrigt verkar det bli en potent maskin detta!Fästena till stänkan är gjorda i plast på prototyp modellerna, kommer vara aluminium på produktionsmodellerna vad jag hört.
Överväger starkt att beställa en Ds 3900. 50 månaders garanti är ju inte fy skam heller.
Då är det nog bättre med plast, bättre fästena går av lätt istället för att det börjar rycka i skenorna då det krokar iFästena till stänkan är gjorda i plast på prototyp modellerna, kommer vara aluminium på produktionsmodellerna vad jag hört.
Överväger starkt att beställa en Ds 3900. 50 månaders garanti är ju inte fy skam heller.