Jag gillar min starkt. En skillnad som du kommer notera är att den (under förutsättning att den är lik -23 års Xterrain pro 850 på den punkten också) är annorlunda i variator, lägre tillslag än Boondocker. Vilket ju tillsammans med kylfläkt gör den lämpligare för krypkörning. Enda problem jag haft är att remtemperaturen larmade efter ett par timmar i skogen.Är grymt sugen på en Ranger 49 pro 600r åker Boondocker 3900DS 850 i dag men blir en del ledåkning och hoppas på att ranger 49 är lite trevligare där med lägre kammar och inte förlorar allt för mycket i lös snön sen att det blir lite lägre effekt det tror jag i alla fall att jag klarar mig bra utan. vad tror ni är Rangern nått att ha ni som åkt xterrain borde väl ha lite koll ?
Teorin bakom mattor med längre delning är att mattorna blir lite lättare.Är det annan delning på maskiner med 64 mm matta än de med högre kammar ? hur påverkar det gången på led/lös snö.
Låter bra håller på och tar in lite priser så är nära nu. Radien 2 chassit är väl kanske lite lättare och även 600 är lättare än nuvarande 850 fast batteri och elstart gör väl att vikten drar iväg lite men tror inte det blir allt för mycket jämfört med min Boondocker 850 som har eftermonterad kylfläkt. Hur är 64 mm mattan upplever min 75 mm matta som väldigt mjuk om man kör på hårdare underlag dvs dåligt grepp då men i lössnön är den kanon.Jag gillar min starkt. En skillnad som du kommer notera är att den (under förutsättning att den är lik -23 års Xterrain pro 850 på den punkten också) är annorlunda i variator, lägre tillslag än Boondocker. Vilket ju tillsammans med kylfläkt gör den lämpligare för krypkörning. Enda problem jag haft är att remtemperaturen larmade efter ett par timmar i skogen.
Kylfläkt, dragbåge, elstart etc gör den dock tyngre. Min radien Xt pro 850 är ca 30 kg tyngre än radien Bd 600r enligt typskyltarna.
Jag har inte kört 75 mm-matta så kan inte direkt jämföra. Har heller inte kört 64 mm på isigt hårt vårföre ännu. Men jag känner mig hittills inte begränsad av hur snabbt det går att ta kurvorna. Men att ligga med bredställ på led är heller inte min grej ska sägas.Låter bra håller på och tar in lite priser så är nära nu. Radien 2 chassit är väl kanske lite lättare och även 600 är lättare än nuvarande 850 fast batteri och elstart gör väl att vikten drar iväg lite men tror inte det blir allt för mycket jämfört med min Boondocker 850 som har eftermonterad kylfläkt. Hur är 64 mm mattan upplever min 75 mm matta som väldigt mjuk om man kör på hårdare underlag dvs dåligt grepp då men i lössnön är den kanon.
64mm mattan har samma delning som 76, dvs 3,5".Är det annan delning på maskiner med 64 mm matta än de med högre kammar ? hur påverkar det gången på led/lös snö.
Precis. Har en axel från en 2018 146" som hunnit sitta på båda tidigare 154"-maskinerna. Än sitter 3,5" mattan på Freeriden.Vad är det som gör att ni är ovilliga att byta drivaxel till en 2.86? Finns ju överflöd med begade axlar på skoterskrot för 1500 spänn?
Nu räcker det ju inte med att byta drivaxel för 1500 kr man måste byta matta också men har inte haft några problem med 3,5 delning hittills och mattbyte hoppas jag dröjer eftersom jag troligtvis köper ny 49a men blir det mattbyte nån gång i framtiden kan ju överväga en 2.86 matta om det finns bättre mattor med den delningen.Vad är det som gör att ni är ovilliga att byta drivaxel till en 2.86? Finns ju överflöd med begade axlar på skoterskrot för 1500 spänn?
Tror det är den mattan jag har på -23Nu är i alla fall Ranger 49 pro beställd med 600r motorn och kollade lite på specen Powdermax heter mattan och har 2,86 delning och av -24 år maskiner är det ingen maskin med 64 mm kammar som har 3,5 tums delning utan dom kör med 2,86 däremot med 75 mm kammar då blir det 3,5 delning.
Kan hända dom skippat den till 24, Men båda 154" -19 och den -22a vi haft i huset har haft 3,5" 67mm mattor.Finns ingen boondocker i dag med 67mm och 3.5 delning eller har jag missat nått ?
Mätte just, 64 mm-matta med ~2,9” delningTror det är den mattan jag har på -23