Lynx 3700 samt Lynx 3900

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Min BRP har då gått ca 150 mil på org.remmen. Lugna 30mil kanske, 30 till med ledsmisk och resten bara långa busklättringar eller puderpump.

Än så länge känner man ju sig pigg så att hålla i ordentligt i några branter för att sedan direkt pysa ut till några myrer för att pumpa för allt man är värd. Remmen är ordentligt varm och övervarv blinkar i displayen från gång till gång men remskivorna verkar ganska ren så tycker inte jag får nå mycket remslir. Men ska ju bara dra runt en 137*16*44 matta så skulle väl vara konstigt om det gick tungt.

Har org variatorsetup och den lämnar en del att önska men man får väl vara glad för det lilla.

hubben

Aktiv medlem
16 jan 2012
96
0
6
Örviken
Min -12:a har gått 150 mil på originalremmen nu. Vet inte hur förra ägaren körde, men jag kör inte direkt försiktigt med den. Remmen ser fortfarande ut som ny!

Ska bli intressant att se om den börjar slita mer nu med 59mm kammar på mattan, men i blötsnön i helgen har den inte gått nämnvärt varm iallafall..... inga rester på variatorskivorna heller.

antobu

Medlem
13 feb 2010
44
0
1
Ingen med smala framvagnen från 3700 600 etec som är sugen byta mot en från bd 3900?