[Uppdaterat: Senast editerat den 18-Jan-04 kl 04:31 PM (CET)]Jag skulle satsa på en med EasyRide-boggien (som jag tror de fick -88), då har de även Syncro-lådan med hög, låg och back.
-91 fick de LTS (teleskopframvagn).
Går väldigt bra i lössnö! Riktig skogssmygare!
Är kanske inte lättaste maskinen i sin klass, men tycker inte de är så hemskt tunga ändå.
Nackdelarna kan vara att motorn ibland känns lite klen om man ska dra (men går å andra sidan väldigt billigt...max ca 1,5l/mil, då med pulka i blött påskföre).
En annan grejatt den är hög och har hög tyngdpunkt vilket gör den lite vinglig på led, men är å andra sidan mkt bra när du kör ospårat.
Jag tycker det är lite uderligt att de äldre årsmodellerna hade hydraulisk Brembo-broms med de nyare har vanlig mekanisk vajerbroms...
Ett "måste" är att du har ordentliga plastbelag med lite brätten även bakåt så du kan använda backen som det är tänkt!
Vi har en -88 i familjen som gjort runt 700mil (används inte mycket) men dessa mil har då varit i stort sett problemfria sånär som på underhåll i stil med rembyte. Är inne på 3e insugsgummit, men jag tror det torkar och spricker pga. den inte används...