Lynx Enduro 494 - 97

stoofie

Aktiv medlem
18 jan 2010
54
0
1
Sådär. körde skotern till garaget och plockade bort dämparna fram för 1 är trasig så jag blir nog tvungen att byta båda annars kan det bli fel..
Sen plockade jag bort avgasröret för att komma åt att skruva bort kåpan på kedjehuset som jag ska göra imorgon. men när jag kollade oljan i kedjehuset så värkade den vara tjock och lite vattnig av sig svårt att förklara. Någon som vet om det är bara att byta olja eller om det är större fel?

stoofie

Aktiv medlem
18 jan 2010
54
0
1
jaha... Nu är det så här att idag när jag tänkte att jag skulle ta bort lagret på drivaxeln de lagret som sitter på variator sidan. Jag försökte få loss lagret men det gick inte, så jag tänkte att va fan jag sätter dit skiten ah jo tjena mitt bena... Fick i 1 skruv dom 2 andra skruvarna som ska sätta fast den här gängade runda plåt biten som man gängar fast Vinkelväxlen på.. ialf när jag försöker skruva in dom 2 sista skruvarna så tar dom inte gäng och jag vet inte varför dom inte gör det. För det gick hur fint som hälst att skruva lös dom men fan inte tebax..

Tacksam för hjälp

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Den gängade plåtbiten är väl u-formad, och kan tas loss från axeln? Så ser det iaf ut på sprängskisserna. Ta lös den och kolla om bultarna går att få i då.

En annan möjlighet är att det är ojämn hålbild mellan dom 3 bulthålen, isåfall måste den ju vara vriden på rätt sätt för att hålen ska matcha mot hålen i lagerhållaren och chassiet. Tror inte att det är så, men kanske...

stoofie

Aktiv medlem
18 jan 2010
54
0
1
Bultarna går att få i... tror mera på att det är en ojämn hålbild för att när jag skruvar i den skruven som går att skruva i så vill den gärna skruva in sig snet spelar ingen roll hur jag gör.. så jag tror nog att jag måste försöka att vrida axeln lite gran åt något håll för att kunna håla i en skruv. Och sen glömde jag påpeka att jag inte har släpt löss mattan så det är nog därför jag bara får i en skruv för mattan spänner axeln. :)