Det gick till så här, att jag höjde först skotern fram genom att förlänga stötdämparens nedre fäste (längre plattjärn), sedan höjde jag resten av skotern till samma nivå. Men med föret som var i slutet av förra säsongen blev skotern ohanterlig då skidorna dök ner och högg fast i sursnön hela tiden föutom att den fick en väldigt tvär attack vinkel... Så jag sänkte ner framvagnen till lägre än orginal (tog bort höjningsfästena, flyttade in övre dämparfäste och byggde egna lägre skidor), samt kompenserade främre delen av boggien (den blev ett mellanting mellan orginal & max höjd pga. den höga bakdelen) Du ser skillnaden om du tittar på den sista bilden på min hemsida. Kostnaden blev inte så hög om man bortser från arbetet... Öhlinsdämparna satt orginal på skotern, axlarna köpte jag för "kilopris" på skroten och svarvade till önskat mått, div. profilrör, plattjärn m.m gick väl på några hundringar... Svarv, pelarborr osv. är däremot nästan ett måste för att få saker gjorda som man vill!