Skulle vilja veta hur höga kammar/matta man kan sätta på en lynx 3900 -92 LTS syncro? sen är jag väldigt nyfiken på vad det är för skillnad på en 3900 o en 360? båda har 377an,och långbandare............????Har erfarenhet av några.
GL 250 kan du fastna med i en uppförsbacke ospårat om du inte har nog med fart, annars inte.
Om du mot förmodan fastnar så är det busenkelt att ta sig lös igen.
Det är för låga kammar på mattan, så du kan inte slira dig fram som med en nyare maskin med högkamsmatta.
GL 360 tar sig bättre iom den större 377-motorn o något högre kammar på mattan.
GL 3900 har du bättre fart med, men det är en kompromissmaskin för både led o ospårat.
Alla dessa är dock lättstyrda o lättjobbade maskiner.
GLX 5900 bär väldigt bra i djupsnö o motorkraft finns det gott om med 503:an, samt 1:ans växel för krypfarter o tunga lass.
Tyvärr så är den inte lika lättstyrd som en smalbandare, dessutom upplever jag den som tippigare.
Tät skog:smalbandare. Gles skog: bredbandare.
Men ska du köra mycket uppför så är det högkamsmatta som gäller, gärna med motorkraft under huven.
Det finns ju några som har utrustat gammelskotrar med det, o blir då genast ännu bättre i framkomlighet.
Minns ej hur höga kammar man kan sätta på 3900. 25mm kan gå in. Drivaxeln ligger högt i bandtunnel på den där, så det sätter P för högre kammar.Skulle vilja veta hur höga kammar/matta man kan sätta på en lynx 3900 -92 LTS syncro? sen är jag väldigt nyfiken på vad det är för skillnad på en 3900 o en 360? båda har 377an,och långbandare............????
Den passar bra under huven. Du måste tyvärr bygga ett nytt motorfäste och avgaskrök, samt placera om luftburken.Tjenare!
Jag har funderat på att sätta in en rotax 503 i min lynx gl 250, kan det gå måntro? I så fall passar det med motorfästen och så?
nä för jag har en lynx gl 250 från 88 och den har syncroJa, 250 fick syncro till årsmodell -89.
Du glömde skriva årsmodell.Om jag ska stoppa i en växellåda i min 250, vad behöver jag byta? Drivaxel? Variatoraxel?