Skulle säga att dom är ganska likvärdiga. När du ska skråa tycker jag nog att min MC600 är lite lättare att hantera då framvagnen är smalare å den inte vill sätta ner andra skidan lika mkt som Lynxen, men bara man har lite vikt (säg 75-80kg) att lägga bakom när man ska lägga den på sidan är de inga problem.
När du ska burka tycker jag att dom är likvärdinga, beror lite på var du ska burka. Ska du burka omkring där de e lite mindre utrymme, runt träd å så, så känns Arcticen lättare att hantera. Har nog att göra med att den är kortare än Lynxen. Men är de stort å öppet område tycker jag att Lynxen är roligare då man kan utnyttja motorn å den längre mattan riktigt
Vid klättring är nog Lynxen lite roligare, iaf om de är mkt lössnö, då den har både mer motor å mer matta än Arcticen. Men då är den ju inte lika smidig som MC600 om du måste göra lite snabba ändringar. Jag tycker faktiskt att de är riktigt underhållande att försöka ta sig så långt som de bara är möjligt med den 'korta' MC600an
Om du finner dig på led så går båda att köra riktigt fort på leden. När vi var uppe i Blåsjön förra våren så piskade vi ur dom båda på lederna, de va inga som helst problem att ligga runt 100km/h på många av delarna på lederna. Lynxen är väl lite bättre grepp med skidorna och har hårdare fjädring (iofs så körde jag med alla fjädrarna så lösa som jag kunde vid de tillfället) än vad arcticen har men då är MC600an kortare så de jämnade ut sig riktigt bra
Sry för de långa inlägget.