Lynx mountain 800

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
37
Sollefteå
Kom bara ihåg att tjänstevikt å skattevikt åde ni skrivit är med full tank, kan lätt bli lite fel annars om man jämför... Även om Lynx väger sina kilon så finns de faktiskt gränser :D

öhlman

Välkänd medlem
2 nov 2005
284
0
16
LLA
okej.. man man ska välja mellan Lynx mountain 03/04 eller Arctic cat mc 800 02/03 vilken ska man köpa ?
Beror ju på var du ska köra..
Jag hade då valt arcticen då den med min körstil är bättre än lynxen på allt utom dra pulka och åka två på..

Men i mellanmjölkens land så klarar man sig nog bra med en lynx också :D

Har moderatorerna gått i ide eller jag tycker det här luktar köprådstråd?

Kanske ska lägga till att för att hantera mc:n så bör du inte vara byggd på ett kvinno chassie då det behövs lite kilon för att hantera längden effektivt..

Last edited:

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
okej.. man man ska välja mellan Lynx mountain 03/04 eller Arctic cat mc 800 02/03 vilken ska man köpa ?
MC 800 är ju mer renodlad lössnö maskin än va Lynx mountain är. Lynxen är ju mer en crossover. Så vad kör du mest?, led lr lössnö? Jag hade faktiskt tagit Lynxen pga av att den klarar ledkörning bättre än MC800 som är längre än Lynxen (Lynx 365cm, MC800 384cm). Sen tror jag att Lynxen är smidigare än MC800 oxå.

Lynxen klarar tuffa tag så som hopp bättre än MC800 pga att fjädringen är hårdare. Om man ska jämföra Lynx mountain 800 03/04 med dom maskiner som finns nu skulle jag säga att den skulle motsvara Assault 800 då båda går bra i lössnö och klarar av hårda tag.