Lynx Rave 800 -03

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
34
Tjenare!

Tänkte höra mig lite för om denna maskin.. :)

Bränsleförbrukning?
Dämpare?
Chassi?
Motor?
Försäkring?

Skriv allt ni kommer på!

Gärna fördelar och nackdelar..


Vad är det för skillnad mellan -03 och -04a? :)


Tack på förhand! :)

Mvh Marcus
 

rotax 4-life

Välkänd medlem
10 jan 2006
374
0
16
1. 2,5-3,5 liter milen beroende på körningen.
2. Riktigt bra dämpare (clicker)
3. Förstärkt orginal, breda fotsteg.
4. Tror det sitter en vanlig rotax serie 3 800 i den? runt 138hk
5. runt 4.5k helförsäkringen

Riktigt fina maskiner med mycket motor och kanon bra dämpare
 

Clownie

Aktiv medlem
6 dec 2007
64
0
6
Skellefteå
stämmer ganska bra,,, men jag tror dock att det är 146hk i dom,,läste det nånstans,, mycket bra skoter,, äger en själv,,fast en -01a
 

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
34
Låter bra det! :)

Men då har vi ju det här problemet med den här packningen som ploppar ur.. För det är väl upp till -03 som har det problemet? :confused:

-04 blev det löst?
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Låter bra det! :)

Men då har vi ju det här problemet med den här packningen som ploppar ur.. För det är väl upp till -03 som har det problemet? :confused:

-04 blev det löst?
Gäller de ens Lynx? Eller mindre vanligt bara?

Tycker mej inte hört att de hänt på nån Lynx?! :hmmmm2:
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
summit 800-03 har HO motorn så det är därför den ger mera pullver än vad rave 800-03 gör
Hmm ok..

Saxat från tikka

"RAVE 800 138,5Hp@7800Rpm

”King of the big Twins” helt oväntat Lynx version av Rotax 800an gav tveklöst mest effekt.
Och vi som trodde Finnarna gick i Ski-Doo koppel !
Vi forskar i vad skillnaden är, det ryktas om högre kompression och andra förbränningsrum i Lynx motorn.
Ljudet är snällt och fint men det låter lite rappare än Summiten när man drar på gasen.
Effektkurvan är jämn och fin och motorn är rena drömmen att bromsa.



Kylsystemet verkar fungera betydligt bättre än på Summiten som måste kylas av redan efter två bromsningar på 15 Sek Lynxen kördes 4 Gånger utan att överstiga 60GrC.
Effekten sjunker nästan inte alls när temperaturen stiger vid 78GrC finns fortfarande 134Hp .
Vid 80GrC gav Summiten bara 124Hp.
Hur kan detta vara möjligt har Finnarna gått på andra förbränningsrum och aggressivare tändkurva eller har vi hittat en Summit Citron och ett topp exemplar av Lynxen?
Lynx chassiet är mycket bra balanserat och boggin som vanligt helt perfekt för hårdkörning.
I år dock något mjukare i början av fjädringsrörelsen. Och va grym design ”ur snygg” från alla vinklar en verkligt lyckad maskin. Stackars Nordamerikaner som inte får känna på denna muskelmaskin.
Vi återkommer med Pipor topp och annat godis."
 

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
34
Okej, låter bra det! :)

Verkar vara en riktigt grym maskin.
Får se om man slår till på en sådan till hösten! :rolleyes: