Hugget som stucket!
Har själv ägt och därmed kört mycket RE så jag gillar ju den stenhårt.
RE:n är BRUTAL efter riktigt jobbig och ful led, att det inte är någon riktig ledsmiskare kan vi avskriva direkt. Den äter ALLT på leden. Så länge det inte går över 140, och då är det snarare skogsbilvägar vi pratar om. Funker ju givetvis ypperligt på bana också och den känns välbalanserad om än jag tycker den känns lite nervösare i luften än Reven... Dock väldigt fin som sagt.
Skidres kan du göra med båda maskinerna, ordentliga sådana, men vad är det för vits?
Både skotrarna går bra i lössnö, eller så bra som en kort maskin kan förväntas göra, har man fart och mod vid alla tillfällen tar man sig fram.
Reven är naturligtvis också jättefin och har ju hängt med ett tag så den är nog ganska fulländad. SDI motorn som många tycker om men som jag själv är lite rädd för då många pratar om att den kan dö någon millisekund i vissa lägen vilket jag tycker är otäckt. Men man ska inte lyssna på allt som sägs utan man får prova sig fram, vilket iofs kan vara lite svårt just nu men...nåväl.
RE:n är ju något dyrare i soppa men det handlar väl om mycket inställningar också. Jag fick dock aldrig ner min under 3L/milen.
Vilken du än väljer så blir du nöjd med dess köregenskaper, båda är fina maskiner.
Jag själv skulle ta RE:n för att den känns och är nyare, att den dessutom är billigare i inköp är ju ingen nackdel.
/Mattias
Edit: Att RE:n inte passar alla kan väl knappast komma som en chock, vissa har problem att köra Rev också, så kommer det ju alltid att vara.