Ja, här har jag väl inte varit så supervass att uppdatera precis...
Det har å andra sidan inte hänt så våldsamt mycket heller-dekalsatsen antar jag har blivit noterad av dom som åker Polaris iaf.
Boggiebyte på Nytron blev det till slut ändå-och precis tvärtemot vad jag skrivit lite längre upp, så blev det till Cleant´s originalboggie, -12 162" (Jag köpte hans oanvända Nytroboggie alltså)
Förväntningarna var om inte höga, så iaf att det skulle leda till en förbättring.
På sätt och vis blev det så, men det blev även väldigt uppenbart att Nytrons framfjädring är inte den sämsta designen genom tiderna, men iaf den sämsta sedan millenieskiftet.
Efter ett par veckor uppe i Jorm under vinterns sämsta före var jag helt inställd på att sälja eländet och köpa något annat.
En snabb titt på blocket fick mig (och framförallt frun) på helt andra tankar dock, med tanke på att Nytron inte passerat 100 mil ännu så känns det ganska mycket bortkastade pengar att sälja den.
Finns alltså bara ett smart drag i det läget: Spendera mer.
Beställde efter mycket funderingar en Skinz framvagn från NTC-det ska väl få ordning på eländet?
Så om man sammanfattar Nytroköpet så är det inte utan att jag undrar lite hur jag tänkte hösten -09 när jag köpte den ny...?
Köper en RTX se, förlänger till 136" samt turbokonverterar.
Har skitkul första säsongen och kör på alla lägdor och myrar jag kan hitta.
Upptäcker året efter att "det är ju faktiskt fruktansvärt kul med mera teknisk körning", och degraderar i samma sekund Nytron till pulkdragare-kör sex(!) mil på den under hela säsongen...
Nu har jag iaf till slut en RTX med 162" boggie och alldeles strax 39" framvagn...jaja, gör om, gör rätt heter det va?
Har lösa planer på att göra något med dom eländiga fotstegen också, men har inte bestämt mig om jag ska sätta sågen i dom en gång till eller bara leva med dom-i nuläget är det Better Boards, kapade så mycket jag tordes för att smalna av dom när jag monterade dom, men om man jämför med Rmk:n, så är det rena dansbanorna fortfarande...
Ryggar ändå för att ersätta dom med Skinz-designen (Asker, Chris-designen, välj vad som känns bäst) mest för att tidsbrist är något konstant i min värld. Jag får se helt enkelt, viljan att göra något åt saken finns där-orken är något helt annat.