måla om dynan (hjälp)

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
går de att måla om dynan eller måste man sy om dom helt? och vad ska man ha för färg om de går?vet ej vad exakt de är för matrial på dynan heller typ läder/fuskläder/nått galon aktigt. eller vad de nu är.

eller vet nån av er om vart man kan lämna in och sy om dom för en billig peng?

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Prata med någon lokal skomakare dom brukar sy om dynor och det brukar inte kosta mer än en kaffepeng. Jag tror inte det kommer att hålla om du ska måla på befintliga dynöverdraget. Eller vem vet det kanske finns någon superfärg som är mjuk och hållbar.

ActWrong

Välkänd medlem
11 okt 2006
413
0
16
Umeå
det finns väl speciell färg som man kan måla om bil stolar med? den kanske skulle funka?

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
så dom fixar sånt på en vanlig skomakare. sen de här me att färga ja tror inte så mycke på de heller eftersom de är så mjukt så måste det spricka till slut.

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Jo jag tror att dom flesta skomakare har kunskapen att få det snyggt :) Jag klädde om min dyna hos en skomakare (han kan oxå vara sadelmakare oxå:rolleyes: )och det vart snyggt/hållbart plus att det kostade mig endast 300:-.

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
jaså kostade det inte mer. ska nog höra med en skomakare/sadelmakare. betydligt billigare än hos bengansmotor han skulle ha 1400 spänn för att göra de.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Infärgning finns för läder och textilier ... Dynor är gjort uteslutande av konstgjorda material.