Den har fortfarande den bästa förmågan att ta upp tvättbrädegupp, dvs då det blir en massa små pucklar efter varandra.
En annan sak den är otroligt bra på är att ta bort kickback, dvs då chassiet är nere i en grop och sparkar bakut liksom, förekommer nästan inte alls på en maskin med M10.
Mindre bra är den på att flytta vikten snabbt om man släpper gasen. Eller om man gör långa och höga hopp som vid crosskörning.
Sedan är det skillnad på original M10 och de som sitter i Polarisarna, det sitter andra plastblock vid den bakre leden på Polarisarna så de är mer kopplade. Finns kit att köpa för att få till en "äkta" M10.
Tyvärr har jag inte provat nån Polaris med M10, hoppas få göra det snart vid någon provkörning så jag kan jämföra med min maskin.
För mig passar den perfekt. Om du får chansen att prova en M10-maskin, ta den och kör en teststräcka och kör sen en annan maskin samma så märker du vilken skillnad det är.