Mach Z 1000 Matta

Fridsjo

Välkänd medlem
16 jan 2008
154
0
6
järfälla
Jag tänker köpa en Mach Z 1000 -05. Nu funderar jag på att byta ut mattan till en med högre kammar typ 44mm. Några bra tips?

Tobias

mange .

Välkänd medlem
14 feb 2007
248
2
16
sundsvall
Tänk på att mattor med höga kammar inte tål höga farter så vill du köra fort så rekomenderar jag att du istället monterar e challanger 30,1 fullblocks matta det är bra driv i dom fullt i klass med en 38 matta.

Dooleys

Välkänd medlem
5 apr 2006
798
0
16
Det går att få dit en 44mm matta om du tar bort plastskenorna som ska skydda kylaren, passa då på att byta till non slip drivhjul, men du får bara in 9 kuggars nonslip då de kommer att ta lite i boggieskenornas plastbit längst fram, men det nöter till sig eller så slipar du lite :)

Bossmanbing

Ny medlem
22 jan 2010
2
0
1
Boden
Jag har en 44mm's matta på min, funkar skitbra utan modifieringar.
Ingen märkbar skillnad på toppfarten men visst sprutar det kammar.
Se det så här: åker man inte hellre omkring med en rolig värstingsmatta med begränsad livslängd (mattan är ju faktiskt en förbrukningsvara)än att halka omkring i evigheter på en tråkig lågkammare som aldrig går sönder?
Jag har förövrigt inga nonslip, bara vanliga 10 kuggars drivhjul men den har aldrig rappat på mattan trots mycket ospårat, klättring och körning på bakrullen.
På måndag åker jag och hämtar min nya matta, 51mm. Då måste man nog göra något åt skyddskenorna för kylaren.

Så mitt tips är, köp du en 44:a jag tror du blir helnöjd.