men helvete... har du kollat vikten på yamahas tripplar på senaste?? dom är inte nå mycket tyngre än alla andra skotrar... å dom håller tar lite bensin och e extremt lätt körda...
Den snabbaste var T-kisse med turbo och annat godis, efften låg på 350hk, första försöket skickade dom kolvarna, sen bytte dom kylare och kom up i 228km/h , men mach Zan är den snabbaste serie tillvärkade skotern, SVAR JA!
De e omöjligt att jämföra en 800 och en 440..
en 440 är byggd för att axa som fan 100m..
de flesta 800, inte alla.. är byggda för att gå alldeles för fort än nödvändigt.. =)
om du syftar på tord sundströms 200 åriga fart rekord som örn till slut lyckades med så var det spikmattan som slog hål i kylaren på den maskin han lånat av polarmaskin ... men med tanke på hur länge farbror tord fick ha det rekordet o med vad han hadde det med så tycker jag att det är en smärre prestation utan turbo eller nått liknade ..han bara lastade av , tog en repa o lastade o for hem igen !!! tikka o gänget bara stog där på isen med hakan vid knäna * s *
men fara utanf-ör .leden om mjag s'äger så då? e.l.ler 'är det f-ör ,komp.licerat f-ör dig det oc,kså? ursä,kta min stavning men mjag nhar nhar spillt vatten på mitt tangentbord så det dampar
Massa tjaffs om att man inte kan köra led led med tripplar och 800cc... en kompis till mig kör Mach1 -99 och han piskar nästan alla häromkring efter ledd... inklusive mxz x 440 och dylikt.