magnapull problem rev -03

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Gäller en skidoo rev 600 h.o -03.

Ibland när jag stannat maskinen, så greppar inte sk klossarna på magnapullen så det händer absolut inget, sedan om man tar lös luftburken & slår lite på magnapull kåpan så släpper det tillslut & det är bara att dra igång.

Fick ngt tips att det är fettet som fryser på något sätt som gör som jag nyss beskrev.

Stämmer? andra tips?

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Delarna inne i magnapullen är slitna, inte alls något ovanligt och det finns rep-satser att köpa.

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Okej okej, några höga priser på repsatserna?

Konstigt i vilket fall eftersom ägaren innan hade nyligen bytt magnapullen. Vad han sa iallafall..

REVare

Välkänd medlem
24 sept 2007
374
0
16
Det som händer är att när maskinen är varm och du ska dra i gång den greppar inte klossarna, när den kallnat lite är det inga problem. Det är ett vanligt problem med alla revar, och även tidigare rotaxmotorer då startapparaten hängt med ett tag, som kan avhjälpas med lite isolering(isolera bort värmen) mellan slutburk och magnapullen.

Bytte min startapparat förra vintern och den uppförde sig lika som min gammla gjort innan den havererade, men efter lite isolering funkar det mycket bättre. Förra ägaren har säkert bytt startapparaten som han sagt men fenomenet kvarstår säkert som det gjorde med min.

Repsatserna är inte speciellt dyra, har för mig att det finns pirat för nån hundring eller så.

Last edited: