Magnapull rotax, HJÄLP!

HannesFL

Medlem
7 mar 2013
6
0
1
Tjenare! har kikat runt lite här och hittar inte riktigt de svar jag söker efter..

Problemet är då att magnapullen inte greppar när man drar (inget motstånd). jag hade upp magnapullen från början för att byta snöret och sen när jag la på den igen så tog den bara ibland, typ var annat drag. så tog upp den för att se om något var fel. vilket jag inte hittade. passade på att olja och fetta in alla delar också.

klacken är hel. någon som har nån aning på vad det kan vara? vilket håll ska delarna snurra åt? kan fjädern vara fel väg? knuten i slutet av snöret sticker ut lite, kan den hamna emellan på något vis?

tacksamm för hjälp!
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Ta bort fettet, gjordesamma miss jag också. Fettet gör att delar inte kan röra sig tillräckligt lätt och snurrar med ist. Kolla också att oringen är torr, den ska nämligen nypa fast och går den lätt pga olja funkar de inte :)
 

HannesFL

Medlem
7 mar 2013
6
0
1
okej! ska testa torka av delarna lite då.. vilken del är oringen? metall delen eller? :)
 

HannesFL

Medlem
7 mar 2013
6
0
1
en skidoo mxz xrs 600 07a. men problemet verkar vara fixat nu. torkade bort allt fett och den funkar då fint :) tack för hjälpen!