matta

^suddis^

Välkänd medlem
3 feb 2006
346
0
16
Ojbojn
hej jag har en skiidoo formula plu -90 byte mattan fån orginal til en annan, men då sålde jag den gamla mattan till en kille och han säger att jag har lurat han, han säger att mattan ä 41cm bred?? hur kan det komma sig?? när det ä en orginal matta som är 38cm??

nån som kan hjälpa mig?

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
^suddis^ skrev:
hej jag har en skiidoo formula plu -90 byte mattan fån orginal til en annan, men då sålde jag den gamla mattan till en kille och han säger att jag har lurat han, han säger att mattan ä 41cm bred?? hur kan det komma sig?? när det ä en orginal matta som är 38cm??

nån som kan hjälpa mig?
Formula Plus hade 41cm bred matta original eller rättare sagt 16"=40,6cm

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
^suddis^ skrev:
vad det inte formula LT som hade det??
Det finns ingen modell som heter Formula LT utan den heter tex Formula Plus LT eller Formula MX LT och LT står för Long Track dvs långbandare och Formula Plus -90 till om jag minns rätt -94 hade 16" bred matta

Ante@näslundens

Välkänd medlem
26 dec 2005
342
0
16
34
Västernorrland
Det stämmer att den har 41mm matta dock spelar det ingen roll, mattan är bara breddad lite i ytterkanten, passar lika fint som en 38:a, han har inte blivit lurad !

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Ante@näslundens skrev:
Det stämmer att den har 41mm matta dock spelar det ingen roll, mattan är bara breddad lite i ytterkanten, passar lika fint som en 38:a, han har inte blivit lurad !
Försök få in en 16" matta på tex ett Indy chassie så tror jag du ändrar uppfattning det är många chassien som inte är tillräkligt breda för att få plats med en 16" matta

Lynxi

Välkänd medlem
20 jan 2006
890
3
16
Luleå
^suddis^ skrev:

nån som kan hjälpa mig?
Om han skulle ha en 38cm matta o du sålde han en 41cm, så bör du ta tebax mattan o ge pengarna tebax. Så blir det frid o fröjd. ;)