Jag har en ski-doo rev 600 ho (blair morgan) som jag har satt en 44 mm matta på. Monterade även non-slip drivhjul på den.
Nu när jag kör den på gatan är det inga problem men när jag kör ut i snön så börjar det låta som fasiken ifrån den. Jag vet inte om mattan rappar eller vad det är. När jag svänger eller kör ner eller upp så låter det likadant.
Lite info om problemet.
- När jag lyfter skotern och snurrar mattan är det inga problem.
- Mattan är 30 mm ifrån tunneln på variatorsidan och 15 mm ifrån på kedjehus sidan. (vart lite fel i monteringen av drivhjulen, detta ska väl inte påverka något?)
- har tagit bort plasten längst fram som skyddar om man har spikmatta för att få plats.
- på detta drivhjul är det 9 kugg mot orginal som var 10 (påverkar detta)
Nu kanske det blev lite lulligt med informationen om problemet men hoppas ni förstår ändå.
Som sagt ska til fjällen om 1 vecka och jag börjar ha smått panik!
/ Stefan
Nu när jag kör den på gatan är det inga problem men när jag kör ut i snön så börjar det låta som fasiken ifrån den. Jag vet inte om mattan rappar eller vad det är. När jag svänger eller kör ner eller upp så låter det likadant.
Lite info om problemet.
- När jag lyfter skotern och snurrar mattan är det inga problem.
- Mattan är 30 mm ifrån tunneln på variatorsidan och 15 mm ifrån på kedjehus sidan. (vart lite fel i monteringen av drivhjulen, detta ska väl inte påverka något?)
- har tagit bort plasten längst fram som skyddar om man har spikmatta för att få plats.
- på detta drivhjul är det 9 kugg mot orginal som var 10 (påverkar detta)
Nu kanske det blev lite lulligt med informationen om problemet men hoppas ni förstår ändå.
Som sagt ska til fjällen om 1 vecka och jag börjar ha smått panik!
/ Stefan