Mattan gick av!

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Tjena.
För ca ½ timme sen gick mattan på Blizzen av så det är nog slutkört för i år...kanske. En Kille som bor en mil ifrån mig har haft en Blizzard och har en matta kvar från den och han skulle kunna sälja den till mig för 500 kr. Han sa att det var några torrsprickor på den. Ska jag köpa den trots det? Man får tänka på att den är från -79.

Eller ska jag leta efter nån nyare matta? Skotern ska jag ha kvar högst till efter nästa om inte en till men absolut inte 4 till. Så det är väl inte mig det drabbar om den går av igen, eller?

Jag tror längden är runt 290*38 kamhöjd struntar jag i.

Idéer?

E

Ej medlem/Inloggad

jo köp den, håller lätt några vintrar till, om dom it e så stora å 500 va inte
mycke om den är fräsh i övrit =)
Norden_AN skrev:
Tjena.
För ca ½ timme sen gick mattan på Blizzen av så det är nog slutkört för i år...kanske. En Kille som bor en mil ifrån mig har haft en Blizzard och har en matta kvar från den och han skulle kunna sälja den till mig för 500 kr. Han sa att det var några torrsprickor på den. Ska jag köpa den trots det? Man får tänka på att den är från -79.

Eller ska jag leta efter nån nyare matta? Skotern ska jag ha kvar högst till efter nästa om inte en till men absolut inte 4 till. Så det är väl inte mig det drabbar om den går av igen, eller?

Idéer?

E

Ej medlem/Inloggad

Norden_AN skrev:
Tjena.

Idéer?

Jag har själv haft en boggie som man ska ha en 297 det är väldigt svårt att hitta mattor till dom, jag var tvungen att köpa en ny boggie!!

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Det är 38X289 med 1,97" delning original på Blizzard precis som Citation och tidiga Formula MX tex.
En vanlig 38X307 passar alltså inte den är både för lång och har fel delning.

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
MrGreen skrev:
Det är 38X289 med 1,97" delning original på Blizzard precis som Citation och tidiga Formula MX tex.
En vanlig 38X307 passar alltså inte den är både för lång och har fel delning.
Jo mätte nyss när jag vek ut mattan från drivhjulen. Så vart får man tag i en nårgorlunda fräsh matta som passar då? Ska jag köpa den för 500 kr ändå eller?

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Jo jag känner han som har den och han ska vänta på svar från mig innan han agerar till att sälja den till nån annan men jag ska höra mig för på andra ställen också för det är juh onödigt om det blir samma sak igen :(

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Köp mattan och se glad ut :)

Norden_AN skrev:
Jo jag känner han som har den och han ska vänta på svar från mig innan han agerar till att sälja den till nån annan men jag ska höra mig för på andra ställen också för det är juh onödigt om det blir samma sak igen :(

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
neee....min morbror köpte nyss en ny matta till sin Safari -90 från nån i Kalix för ca 3000-3500. Nån som vet nåt företag där som har billiga mattor?

Ska kanske behålla Blizzen ändå så det är lika bra att ta nåt UTAN torrsprickor så den håller.

E

Ej medlem/Inloggad

Matta 290x38 Ny

Tjenare, vet av att storumans skoterskrot fått in ett parti nya mattor med 290x38. Delning vet jag inte men det kan ju vara värt att höra av dig och fråga. Hojj

www.come.to/skoterskrot