Har införskaffat en lynx glx 5900 syncro 1985.
Då jag är helt oerfaren att skruva på skotrar så förlitar jag på hjälp från det här forumet
Det är så att jag håller på att byta matta och har kommit så långt att drivaxeln ska ut..
Jag undrar om man behöver skruva loss hela växellådan för att få loss den?
Är det ett kedjehus längst ner eller är det kugghjul?, tänkte om axeln bara går att "dra" ut och "skjuta" tillbaka in?
Som sagt jäävligt nybörjare på skotrar..
Bifogar lite bilder så jag lär mig då sprängskisserna inte berättar mer än "plugg" och "skruv" på sina beteckningar.....
Räcker det att ta bort den där kåpan som sagt?
Är det där oljepåfyllningen?
Är detta nivå pluggen ?
Gissar på att oljepluggen för avtappningen sitter längst ner på lådan mot chassigolvet precis bakom fotplåten, kommer man ju åt jävligt bra....
Anledningen att jag frågar är för att jag inte vill börjar skruva loss skiten i onödan om jag inte behöver så slipper mer saker gå sönder
Då jag är helt oerfaren att skruva på skotrar så förlitar jag på hjälp från det här forumet
Det är så att jag håller på att byta matta och har kommit så långt att drivaxeln ska ut..
Jag undrar om man behöver skruva loss hela växellådan för att få loss den?
Är det ett kedjehus längst ner eller är det kugghjul?, tänkte om axeln bara går att "dra" ut och "skjuta" tillbaka in?
Som sagt jäävligt nybörjare på skotrar..
Bifogar lite bilder så jag lär mig då sprängskisserna inte berättar mer än "plugg" och "skruv" på sina beteckningar.....
Räcker det att ta bort den där kåpan som sagt?
Är det där oljepåfyllningen?
Är detta nivå pluggen ?
Gissar på att oljepluggen för avtappningen sitter längst ner på lådan mot chassigolvet precis bakom fotplåten, kommer man ju åt jävligt bra....
Anledningen att jag frågar är för att jag inte vill börjar skruva loss skiten i onödan om jag inte behöver så slipper mer saker gå sönder