Mattval?

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Måste inkassera in ny matta till reven innan den spricker ute i skogen..

Så vilka hade ni valt? 44s går bort direkt då det inte finns speciellt många ute på blocket under 3000kr som är användbara mer än i 100mil..

Ripsaw tror jag också gå bort då det inte är någon värsting lössnö matta.
Och är just vad jag vill ha, en äkta så att säga lössnö matta. 32 eller 38mm.

Så vad säger ni? satsa allt på en fullblocks matta eller?



Och jag vet att någon snäll själ svarade på denna förut, men vill ha en bekräftelse så jag inte köper fel matta. Måtten på mattan är: 307-38 & delningen 2.52?


Tacksam för svar.
 

REVare

Välkänd medlem
24 sept 2007
374
0
16
Måste inkassera in ny matta till reven innan den spricker ute i skogen..

Så vilka hade ni valt? 44s går bort direkt då det inte finns speciellt många ute på blocket under 3000kr som är användbara mer än i 100mil..

Ripsaw tror jag också gå bort då det inte är någon värsting lössnö matta.
Och är just vad jag vill ha, en äkta så att säga lössnö matta. 32 eller 38mm.

Så vad säger ni? satsa allt på en fullblocks matta eller?



Och jag vet att någon snäll själ svarade på denna förut, men vill ha en bekräftelse så jag inte köper fel matta. Måtten på mattan är: 307-38 & delningen 2.52?


Tacksam för svar.

En 44mm matta skulle jag köpa alla dar i veckan, blir ju helt underbar med lite bättre bett....Och priset 5500:- på stenmarks är inte så farligt, klart bättre än en beggad för 3000:-

Måtten är helt korrekta.
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Jag vet, kittlas i fingerspetsarna. Men priset är tyvärr högt, kanske lite för högt. men inte helt omöjligt. Om vi nu glömmer 44s matta för ett tag, vad skulle du/ni då tagit för en lössnö åkare?

En 44mm matta skulle jag köpa alla dar i veckan, blir ju helt underbar med lite bättre bett....Och priset 5500:- på stenmarks är inte så farligt, klart bättre än en beggad för 3000:-

Måtten är helt korrekta.
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
köp en ny då?

fint som fan med NY fin matta
Lutar åt det om de inte kommer ut någon fräsch matta på blocket på ngn vecka. Fast när jag likaså är igång & köper en 38s, behöver jag lägga till ca 800kr (?) så får jag en 44s. hehe

jag får allt se hur det slutar.