Mds till m800

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Därför bytte jag till challenger extreme :)
Har DD y-rör och kil skall handlas. Dock rädd att mellanregistret behöver mer bränsle med typ 3 graders kil... Visar sig så fort det är snö!

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
2 grader, inte mer!
Körde helsystem, kil och pcv, tyvärr sprack röret så jag montera sv det och pcv i fjällen och med pulka bakom så tyckte jag mig nog höra nån liten tendens till spikningar i uppförluten, men med pcv och extra sås funkar det svinbra! Så bra att röret inte åker på igen faktiskt, blir mkt jämnare gång med std pipan och den drar ledigt samma vikt så min slutsats av det är att kil, pcv och slutburken gav mest, röret gav väl lite mer knuff på mellan men kändes kortare i registret. Kollade på arctic chat om d&d riot kit och kändes väl lite som en bekräftelse på vad jag själv upplevt, bortsett från att jag ökat bränsle för att klara tändning och dom kompsänkt lite för att slippa spikningar, men vi har ju bättre bränsle.

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Hmm.. Har du provat mer? DTR körde 3-3,5 med PcV. Vad hade du för rör?
Blev fundersam på motorstyrningen nu, drar den ner tändningen INNAN OCTN visas? Isåfall är det lätt att skjuta sig i foten med för mycket tändning

EDIT: Den backar 4-4.5 grad innan den loggar felkod för knack.... Dynga!

Last edited:

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Jo, på tolvan går det mer men med uppdateringen, dvs 13 mapp så är gruntändninhen lite högre/lite fetare mapp enligt vad jag förstått. Sen kör då jag på 98, allt för att undvika spik.
Har dn spi pipa, dock var pcv programmet för 12an så finns nog lite mer att plocka, pipan ger ju lite effekt men jag skulle inte säga att den är värd pengarna då en pcv med en bra mappning och kil drar samma vikt eller kanske 1g mindre. För 5000:- så porta i stället!
Jo läste oxå det, tror dock att det är mellan registret som är farligt, har lagt på bränsle där och leanat ut lite på topp, blir en jäkla respons då, mkt hetare. Sen verkar ju std burken vara gränsfall till tajt enligt d&d, får väl se på dynotech på måndag då dom kör en "shootout" på rr8000 i helgen.

Matte89

Välkänd medlem
9 mar 2010
329
1
18
Älvsbyn
Nu sitter det ett mds kit på min och jag känner mig rätt så nöjd :) Blir kul å se hur den blir med nerdrevningen som kommer till veckan!

mr-norberg

Välkänd medlem
29 nov 2011
438
0
16
När jag beställde så hade jag v kittet hemma på 5 dagar.
Steve är kanon!
Skriv bara hur du åker och höjd och så
Jag köpte 0-1000 möh och för friåkning i skog och mycket klättring.
Det är bästa kittet till m800.

henrico

Välkänd medlem
1 jan 2000
926
3
18
Norrland
När jag beställde så hade jag v kittet hemma på 5 dagar.
Steve är kanon!
Skriv bara hur du åker och höjd och så
Jag köpte 0-1000 möh och för friåkning i skog och mycket klättring.
Det är bästa kittet till m800.
Vad landade priset på?

Dr_Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
418
0
16
Luleå
Man bör shimsa ut korsen om rullarna ej går fritt från vikterna. Jag var tvungen att shimsa ut både på 2008 M8 och 2012 M800.

folke

Välkänd medlem
27 sept 2007
252
0
16
Vindeln
inte speciellt svårt att byta. speedtech har en bra guide för att byta vikterna. [video=youtube;ZbrfJqmhbtc]http://www.youtube.com/watch?v=ZbrfJqmhbtc[/video]