Mindre skidtryck på F-serie -07 ->

Byarno

Välkänd medlem
6 mar 2008
674
0
16
46
Piteå
m.facebook.com
Ingen som har en F-serie med Twin spar chassie som har nå tips ? =)

Vet inte vad du vill ha för tips, annat än de du redan kanske vet!!! BYT skidor till SLP PP, Slydog eller CA PRO... bygg om baken, eller köp från sledsulotions <---(stavfel).

Själv skulle jag vilja få tag i en "bakdel" här i sverige, men de ser ut som att man måste beställa... Tog bort den oranga "trunken" som lyset sitter i, och hängde upp lyset under dynan... snyggare blev det, men inte klockrent..

I övrigt är det nog den mest lättkörda maskin jag kört... Gammal F7 räv som man är så har jag tvekat i flera år, men gjorde slag i saken nu å fick tag i en i superskick!! Ångrar mig inte en sekund.

F8 Sno Pro

Aktiv medlem
13 jan 2010
50
0
1
Skogen
Visst kan det vara roligt mer "Xp res" men efter att ha haft 14 AC köpte jag en Mxz 800 xp.Satte dit en 44:as matta och visst reste den sig mot stjärnorna men det lessnar man fort på. Körde bara 140 mil med den innan "otrohets affären" avslutades och gick till baka till AC och en F8. Gillar att den inte reser sig och går istället att köra riktigt fort efter leden. I höst såldes även sambons Pro X2 800 och köpte henne en F1000. Så nu är ordningen återställd. Fjädringen på F modellerna är ju underbar medans den var obefintlig på Xp:n