Ännu ett projekt.
Eftersom king caten fortsätter jävlas med mig så var jag tvungen att köpa en backup skoter. Valet föll då på en thunder 1000 av årsmodell 2001 då jag länge varit sugen på trippel.
Körde den som den va några svängar, men konstaterade snabbt att den behövde lite mer grepp i mattan då det bara spann hela tiden, så då vart det dax för ett litet snabbt "mitt-i-sessongen-mini-project".
Alltså inger märktvärdigt, då jag vill köra också. Totalt tog byget 3 dagar.
Det som har blivit gjort:
* Reedspacers
* Jaws trimpipor
* Ombestyckad
* Modifierad luftburk
* Omställd tändning
* Annan variator setup (testar fortfarande)
* 8 kugg non-slip drivhjul
* Stålomspunnen bromsledning
* M8 matta (3850*380*57 nerkapad till 47mm)
* Förlängt boggie (hemmagjorda förlängningar
* Bytt till en mountain cat tunnel (bättre vinkel på kedjehuset och bredare fotsteg)
* Förlängt tunneln/vinklat fotstegen
* Annan lyftbåge bak
* Styrhöjare
* King Cat Styre
* Handkåpor
* Slp Powder pros
* Vänstergas
* Modifierad kylning
* Backväxel
Bilder till folket:
För att kunna byta chassie så måste såklart allting rivas, bara sätta igång.
Tog seden tag i tunneln på mountain chassiet. Då chassiet kommer ifrån en MC 600a så är det bara gjort för 345 matta, men då jag skall använda en 385 så var jag tvungen att förlänga.
Passade samtidigt på att vinkla fotstegen lite i bakkant.
Kapade bort en bit av ett ZR600 chassie att anväda som förlängning
Vinklade sedan fotstegen lite i bakkant:
Klart:
Stoppade sedan in mattan i maskinen så jag skulle kunna mäta ut förlängningarna:
Fräste av ett par gamla boggie skenor i samma vinkel som orginalskenorna har i bakkant:
Vinkeln blev ganska bra
Testade som hastigast emot mattan, verkar bli bra. Mattan ser slapp ut, men så är ju inte hjulen i bakkant heller:
Eftersom king caten fortsätter jävlas med mig så var jag tvungen att köpa en backup skoter. Valet föll då på en thunder 1000 av årsmodell 2001 då jag länge varit sugen på trippel.
Körde den som den va några svängar, men konstaterade snabbt att den behövde lite mer grepp i mattan då det bara spann hela tiden, så då vart det dax för ett litet snabbt "mitt-i-sessongen-mini-project".
Alltså inger märktvärdigt, då jag vill köra också. Totalt tog byget 3 dagar.
Det som har blivit gjort:
* Reedspacers
* Jaws trimpipor
* Ombestyckad
* Modifierad luftburk
* Omställd tändning
* Annan variator setup (testar fortfarande)
* 8 kugg non-slip drivhjul
* Stålomspunnen bromsledning
* M8 matta (3850*380*57 nerkapad till 47mm)
* Förlängt boggie (hemmagjorda förlängningar
* Bytt till en mountain cat tunnel (bättre vinkel på kedjehuset och bredare fotsteg)
* Förlängt tunneln/vinklat fotstegen
* Annan lyftbåge bak
* Styrhöjare
* King Cat Styre
* Handkåpor
* Slp Powder pros
* Vänstergas
* Modifierad kylning
* Backväxel
Bilder till folket:
För att kunna byta chassie så måste såklart allting rivas, bara sätta igång.
Tog seden tag i tunneln på mountain chassiet. Då chassiet kommer ifrån en MC 600a så är det bara gjort för 345 matta, men då jag skall använda en 385 så var jag tvungen att förlänga.
Passade samtidigt på att vinkla fotstegen lite i bakkant.
Kapade bort en bit av ett ZR600 chassie att anväda som förlängning
Vinklade sedan fotstegen lite i bakkant:
Klart:
Stoppade sedan in mattan i maskinen så jag skulle kunna mäta ut förlängningarna:
Fräste av ett par gamla boggie skenor i samma vinkel som orginalskenorna har i bakkant:
Vinkeln blev ganska bra
Testade som hastigast emot mattan, verkar bli bra. Mattan ser slapp ut, men så är ju inte hjulen i bakkant heller: