Hej hallå alla glada. Märker att jag legat på latsidan snart ett år med detta projekt. Allt tar mkt mera tid numer då man har familj att tänka på (tydligen =S)
Hur som helst. Tänkte återuppta dett miniprojekt en aning. Det enda som hänt sedan sist är väll att jag numer har ett M7 boggie instoppat samt drevet ner den från 1,6/1 till 1/2-
Bild på hur den såg ut i helgen:
För ett par veckor sedan hittade jag en stubbe och knäckte framvagnen, landade knasigt i ett hopp och vred tunneln och lite andra missöden. Så jag tänkte ändra lite saker som jag inte varit nöjd med.
Här är det som är tänkt göras inför helgens åkning:
* Bygga om tunneln/tunnelförlängningen
* Montera betterboards
* Bygga om framvagnen då den ändå är skev. Har just nu 108cm spårvidd och det är inte optimalt. Så tanken är att jag svetsar om a-armarna så jag får närmare 98-100 cm spårvidd
Inte hunnit så mkt idag, men framvagnen är åtminstonde klar, imorgon blir det tunneln.
Betterboards:
Uppe på lyften:
Demontering:
Bild på orginal övre a-arm (övre) och en ombyggd:
Här ser man tydlig skillnad på armarna:
Tänkte klä dem med kolfibervinyl men allt är sålt. Så jag tog en gammal burk svartfärg och sprutade på lite:
Ja, så långt han jag ikväll. Imorgon hoppas jag på att framvagnen sitter igen, så jag kan bygga ny tunnel.
Om någon inte förstår det så är detta funktion före form. Vill få den så lättanvänd som möjligt, och såhär mitt i säsongen så skiter jag i att inte lacken är perfekt och välputsat=)