Om jag inte är helt ute och cyklar så är Lynx Rave RS den modell som man kör skotercross med. Förutom att den lär ha levt ett väldigt tufft liv så är väl motorn hårdare trimmad också=väsentligt sämre hållbarhet än "vanliga" Lynx Rave som inte är RS. Annars så har den väl bra förstärkningar, tuff fjädring osv. Men var medveten om att det antagligen kan krävas mycket skruvande i den.
Det är en kort maskin, så den är ju inte superbra i lössnö. På öppna, plana ytor där du kan ha lite fart så är det nog inga problem, men direkt det börjar vara lite skog och sånt i vägen eller uppför så blir det kämpigare. Beror på vilka behov du har att ta dig fram i lössnö på ett vettigt sätt. Kortare skotrar är ju roligare att härja och hoppa och sånt med rent allmänt annars. Men jag skulle rekommendera en mer "normal" kort maskin då, typ ski-doo mxz, lynx rave/enduro, arctic cat zr/firecat, polaris edge/iq. Satsa då också gärna på en 600-motor om du hittar, de är oftast mycket mer hållbara än 800-motorerna om vi talar lite äldre skotrar. På de lite äldre maskinerna så låg oftast Polaris i topp vad gäller hästkrafter ur deras 600-motorer (Liberty 600-motorn).
Om du vill kunna härja mer i lössnö så skulle jag rekommendera en halvlång maskin. Typ Ski-doo Renegade, Lynx Xtrim, Polaris SKS/switchback, Arctic Cat Crossfire/XF. Dessa har oftast hyfsad fjädring, de rena lössnömaskinerna (typ summit, rmk, mountain cat) är oftast ingen höjdare att härja med, åtminstone inte i 20-25000 kr klassen. Rätt dålig och klen fjädring. Även bland halvlånga maskiner är 600-motor att föredra om du hittar. I andra hand 700, försök undvika 800. De halvlånga maskinerna är väl oftast inte lika lekfulla och roliga att härja med som korta maskiner, men är ju bättre i lössnö istället.