modda Viper

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
För motorn spikar lättare med 95 o då slår sensorn in o du tappar ca 10hk tankar du 98 är det mindre risk att den spikar helt enkelt

Grillis

Välkänd medlem
7 jul 2007
570
0
16
Vuollerim
varit och kört med den nu (FAN) vad den går. har tagit bort rutan :D men en fråga är dom ganska låg bak eller är det stänklappen som är väldigt lång? ska jag kapa den eller köpa en kortare för det går inte och kapa mer än 5 centimeter kanske sen kommer yamaha märket och det gå ju inte att kapa in i det :D satan villket ljud.

Grillis

Välkänd medlem
7 jul 2007
570
0
16
Vuollerim
okej det kan man ju göra kan ju bli bra :D men undrar fortfarande är dom jävligt låga bak alltså stänkan är typ mellan 5cm och 10cm från backen när skotern står där? sen så har jag då hittat att man kan höja upp chassiet lite bak finns 2 hål som är orginal och är på det övre nån ide att göra det eller gör kanske 2-4 cm längst bak vid bågen? har faktiskt inte hunnit köpa nått kollar på nå skidor orginal = skräp, men har nu inte så gott om pengar efter köpet men får se vad det blir.

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
jo det går men jag ficksade det :D men nån som tycker att dom är lite låg bak?
Du har nog troligtvis en helt slut dämpare bak.. det bör iaf vara minst 20cm ifrån stänklappen till backen, och nej det räcker inte att kapa stänklappen. Jag menar varför???...

Grillis

Välkänd medlem
7 jul 2007
570
0
16
Vuollerim
okej a har höjt den nu men vet inte om den var den en då men sen så kapade jag den för att den åkte in när jag backade.

Grillis

Välkänd medlem
7 jul 2007
570
0
16
Vuollerim
okej det är ju nice. men nu är jag inte brydd i mycke nå mer small in i en stubbe i 50 typ här i helgen så tog det nedre staget i fram vagnen och sen fick chassiet en smäll så är less.

Grillis

Välkänd medlem
7 jul 2007
570
0
16
Vuollerim
skotern lagad, borde komma nå bilder är bara väldigt lat. ett problem har upp stått den går bara på 2 cylindrar. den går ine på vänstra cylindern har bytt mellan 100 stift och testa ta från dom 2 andra cylindrarna den går på men den funkar ändå inte och stiftet blir dyng surt som sitter på den cylindern så bensin får den. vad kan ha hänt är det tändspolen som har pajjat eller? och är det i såna fall ett vanligt fel?

Grillis

Välkänd medlem
7 jul 2007
570
0
16
Vuollerim
är det samma problem på viper som srx att den tar upp snö i utblåset för det värkar då min göra den gick inte den helgen när jag kracha den?