Monosuit/overall/vuxenpyamas hiss elr diss???

Johaanpersson

Ny medlem
18 nov 2014
4
0
1
Ljusdal
Funderar på att köpa mig en monosuit. Kör nu jacka å byxa, gör jag ett bra val om jag byter till monosuit?

Ni som bytt till det från jacka & byxa, vad tycker ni? Vilka fördelar å nackdelar finns?

Samt vad tycker ni om TOBEs monosuits??

Mvh

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
Kan bara säga,är som natt och dag,lättare att reglera temperaturen,man blir smidigare(iallafall jag)
har en Tobe och jag tycker den fungerar bra iallafall,den har inte gått sönder än iallafall

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Största nackdelen tycker jag är om jag ska köra bil typ 10-20mil direkt före eller direkt efter skoterkörning. Då är det en smula bängligt att ta av monosuit och på vanliga byxor. När jag hade tvådelat så kunde jag gott köra bil i byxorna och bara ta av jackan.

Ett litet bekymmer som jag tycker vägs upp av fördelarna :)

baner85

Välkänd medlem
14 jun 2012
123
0
16
tycker man ser ut som en vuxenbebis i dom där...
Så lär köra vidare med byxa och jacka, även fast man har varit sugen på att byta.

/Baner

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
enda nackdelen är väl att ska man in å käka lunch tex och vill ta av sig överdelen får man knyta armarna runt midjan, men det är de värt, allt annat är bättre!!! Jag kör 2014 TOBE monosuit och blir en ny i år inte för att den är sliten på nått vis men man lär ju ha de senaste hahahaha :eyebrows:

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.876
112
63
Skellefteå
Jag kör med Klim kläder själv, men vill fortsätta med 2 delat. Av ngn konstig anledning känns 9400 värre än att köpa 2 delar för 4500 styck...
Utgår ifrån att kvalitén på Klims monosuit håller samma nivå som övriga Klim, dvs helt suverän, dessutom lagom skrikiga i design.

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.624
99
48
Örnsköldsvik
Hoppas bara att alla förstår vilken sjukt mycket bättre overall man får om man köper KLIM för 9399kr istället för en TOBE för 8795kr. Att jämföra KLIM (gore-tex!) kvalité med TOBE är som om Arnold Schwarzenegger och Johan Glans skulle ställa upp i samma viktklass på Mr. Olympia 1974.
Och då var Johan Glans bara 6mån gammal när Mr Olympia var 1974! Snacka om att skillnaden är stor då!

(Japp jag googlade Johan Glans och Mr Olympia 1974....)

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Hoppas bara att alla förstår vilken sjukt mycket bättre overall man får om man köper KLIM för 9399kr istället för en TOBE för 8795kr. Att jämföra KLIM (gore-tex!) kvalité med TOBE är som om Arnold Schwarzenegger och Johan Glans skulle ställa upp i samma viktklass på Mr. Olympia 1974.
När du menar att Gortex är bättre än Sympatex, vad syftar du på då? Slittålighet eller?

Tobe Privus monosuit ligger på 6995kr!!!

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.876
112
63
Skellefteå
Tror inte Kenth syftar på de olika membranen, utan att Tobe inte håller samma kvalitetsnivå som Klim, rätta mig om jag har fel Kenth.

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Och då var Johan Glans bara 6mån gammal när Mr Olympia var 1974! Snacka om att skillnaden är stor då!

(Japp jag googlade Johan Glans och Mr Olympia 1974....)
Det var det jag ville få fram. Behövde dock inte googla. Mycket fint hände '74. Arnold vann, jag o Johan föddes men framförallt bildades Ramones!