om du är nybörjare skulle jag sattsat på 2takt mycket mer lättskruvad och billigare när nått går sönderhej jag har nu börjat fundera på att sluta med skoter och börja köra cross ett tag, bara för att känna på det. jag är inne på att köpa en 250-2takt. men det jag vill veta är vilken som igentligen är bäst när det gäller motor och övrigt.
om du är nybörjare skulle jag sattsat på 2takt mycket mer lättskruvad och billigare när nått går sönder
skulle valt honda eller suzuki, aldrig ktm då får man bara stå i garagetja 2-takten är självklar men jag menar vilket märke som är bäst, det står mellan honda,suzuki,ktm
KTM är det värsta som finns, dock slits alla delar mycket mer på dom, vida känt.
Det där gillar vi inte härhej jag har nu börjat fundera på att sluta med skoter och börja köra cross ett tag, bara för att känna på det. jag är inne på att köpa en 250-2takt. men det jag vill veta är vilken som igentligen är bäst när det gäller motor och övrigt.
haha okej?! , till att börja med så ha du ju inget länkage systemn på en ktm = mindre å byta ifall de skulle krånlga , sen sitter de ju boysen reeds orginal på 03-06 på 07an sitter de v-force org! , excel fälgar org ,WP dämpare ,brembo broms ok,magura hydralkoppling osv , varför slits delarna mer på en ktm? , de slits väll lika mycket som på alla andra crossar ! , jag kan säjja att jag gillade inte alls ktm förut! , men sen köpte jag en ktm 250 -03a ! bästa jag nånsin hafft ! och nu kan jag säjja att jag gillar ktmKTM är det värsta som finns, dock slits alla delar mycket mer på dom
Vilket ställer större krav på dämparen. Ktm:s fjädring kan kännas lite märklig ibland på äldre maskiner där dämparen inte riktigt är i skick. Annars är det av helt akademisk betydelse huruvida cykeln har länkage eller inte.haha okej?! , till att börja med så ha du ju inget länkage systemn på en ktm = mindre å byta ifall de skulle krånlga
Vilket ställer större krav på dämparen. Ktm:s fjädring kan kännas lite märklig ibland på äldre maskiner där dämparen inte riktigt är i skick. Annars är det av helt akademisk betydelse huruvida cykeln har länkage eller inte.
Du blir förvånad över hur vissa prioriterar.Ha man en crossjävel ser man helt enkelt till att dämparna är i skick :beer: