Motorrenovering rave 800

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
okey. men har tagit ur motorn ur skotern igår. ska fara med den till en firma så får dom byta allt fett och tätningar. dom snackar om att det är inte tätningen som var största problemet för rotax utan limmet som dom sitter fast med som vittrar upp och därför släpper det packningen och förstör motorn.
han skulle byta till en annan packning och sätta ett bättre lim som inte vittrar sönder.

btw finns det några bättre insugsgummin till skotern också?
rotax orginal tål ju inte bensin och blir uppätna inifrån som alla vet.
eller måste man köpa rotax egna och behöva byta sen igen efter 500mil ?

Forsman

Välkänd medlem
9 nov 2007
422
1
16
Skellefteå
V-Force 3 finns ju, samt Boyesen som är av metall vilket gör att risken för uppätning inte existerar.

Förresten, måste fråga detta!
Min Enduro har gått drygt 650 mil och inget har hänt med packningen?

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
sitter boysen på den nu men är ju gummit som vittrar sönder. och gummit är rotax orginal.

okey men alla dessa motorer trycker ut packningen pga för dålig fastsättning.
är endast en liten kant på packningen som håller den fast och den trycks lätt ut.
man brukar limma dom för att dom ska hållas sen och eliminera problemet med special lim.

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se

.. nu må denna bilden vara ifrån SDI800an, men jag skulle nog tippa ganska mkt. $$$ på att de ser ut på din som på denna dvs inga hål för plattan. Men jag har hört, (läst nån gång för länge sen) att man ska kunna sätta dit en egen platta ändå.. med lite trixande .. :rolleyes:

.. sen så, de där med insugningsgummina, kan inte ZX så bra men, iaf på revchassiet så skakar luftboxen så in åt H*****te om man inte stoppar in några trasor eller ett liggunderlag in mellan luftboxen och tanken. DETTA är boven till spruckna insugningsgummin enl mig, .. på revchassiet.. anser jag .. iaf 25%.. på ZX vet jag inte hur den sitter fast eller hur mkt de skakar.. men de kan vara värt att kolla---

Och japp!! renegadexx, sidan finns kvar, sledgarage, länken finns i min signatur.. lyckatill!