Motstånd för diod/led -

harne

Välkänd medlem
21 okt 2011
166
0
16
Där sa du nåt, får ta en titt på de i afton om den går gömma under dynan eller så haha:p

harne

Välkänd medlem
21 okt 2011
166
0
16
Jo har ju ett liknanade men min varnar... Känn de lyset jag har är på 1W å orginal "betydligt högre" , så antar den varnar att bakljuslampan brunnit? För känner ej av 1W.. Min teori? Så ska pararellkoppla in orginallyset i afton, se om motorlampan släcks..

dude

Välkänd medlem
3 nov 2010
920
1
16
norrbotten

Pile

Aktiv medlem
21 dec 2011
76
0
6
Sundsvall
Ursäkt en något (antagligen) korkad fråga, men behöver man även ha motstånd på en skoter utan batteri? Har en ZR900 från 03 som jag funderar på att byta till LED bakjlus på... misstänker att jag inte behöver men vill dubbelkolla.

harne

Välkänd medlem
21 okt 2011
166
0
16
jag har ju likadan på min rev 600 sdi-05 och parkeringslampa började lyse så fort ja monterade biltemas baklyse. fast min har ju batteri kanske darför?

Precis, har också batteri.. och nu för att sluta jävlas med söka rätt motstånd osv; har jag beställt efter nytt baklyse 12V.. hittade en kanon sida med bakljus osv å dom hade rea! :D

www.nize.se

harne

Välkänd medlem
21 okt 2011
166
0
16
Nej då ska du nog klara dig utan motstånd.. :) ... Har jag iaf läst nånstans på ett forum;D

Alos

Välkänd medlem
4 jan 2009
124
2
6
Gideå
Tänk på vart du placerar motståndet för den effekt som du inte nyttja i lyse kommer att omvandlas till värme. Testade lite olika motstånd till dioderna på släpvagnen i helgen och vissa mättes upp till över 160grader och så är det lätt att bränna sönder saker och ting. Och det som skulle ersätta var en 5w lampa körde med 33ohm och 5w effekt tålighet. testade sedan med en 220ohm och det gick betydligt bättre ca 60 grader blev den.

//A

harne

Välkänd medlem
21 okt 2011
166
0
16
Tänk på vart du placerar motståndet för den effekt som du inte nyttja i lyse kommer att omvandlas till värme. Testade lite olika motstånd till dioderna på släpvagnen i helgen och vissa mättes upp till över 160grader och så är det lätt att bränna sönder saker och ting. Och det som skulle ersätta var en 5w lampa körde med 33ohm och 5w effekt tålighet. testade sedan med en 220ohm och det gick betydligt bättre ca 60 grader blev den.

//A
Det där kan vara väldigt smart att ha i åttanke hörredu.. :)