nu när kylar var på plats och allt kom det stora problemet...
jag mätade i tunnel för och se hur stora kammar som skulle gå och få in... men jag kan då inte förstå att orginal 51mm gick in från början :hmmmm2: måste vara jävligt tajt åvanför drivaxeln orginal. men nu när jag pulat dit en kylare fans det inte en chans i världen att det skulle gå dit någon hk matta även om jag skafade 7 kugs hjul :hurt:
nu skulle jag ju kunna erkänna att jag tänkt fel och plocka bort kylaren ELLER så står vi på oss och löser problemet på annat sätt. så då beslutade jag mig för att flytta ner drivaxeln 30mm.
efter mycket funderande så beslutade jag mig för att det lättaste och roligaste sättet var att sätta dit en kuggrem
det kommer förhopningsvis att se ut typ såhär
alla problem som det här medför är inte ricktigt lösta än men vi får väl se hur det går.
men det som är kalart är att:
momentum i umeå skulle räkna ut hur bred rem jag kommer att behöva för att den ska hålla.
dom gammla dreven ska svarvas ner och dom nya remskivorna ska pressas på dreven för att remskivorna ska passa på axeln
det som inte är riktigt klart är:
*lagringen av axlarna?
*bromsar?
*spänning av remen
*och säker något mer jag glömt?
men allt går och lösa
fråga och kom gärna med förslag.
och vet någon om det är något hårdare stål i en bromsskiva eller om det fungerar med något blötjärn?
jag måste bara slänga in att det just har kommit 15 cm snö här 4 mil utanför umeå :clap2: