Mountain Max Matta

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Tjenare


Är det någon här som vet var man billigt får tag på en matta till en mountainmax billigt? spelar inte någon roll om det är sverige eller usa

Självklart är det en högkamsmatta jag är ute efter med ca 51mm kammar

Eller är det någon som har förlängt eller bytt boggie istället? för yamahas 141" verkar ju inte så vanligt?
 

labanskalle

Välkänd medlem
7 feb 2007
356
0
16
precis så är det gjort på min, 141" mattorna är svindyra, fästena är bara flyttat bak ca 2 cm,
 

trip

Välkänd medlem
23 sept 2007
112
0
6
KIRUNA
jag har en förlängd boogie till 151" och med vanliga förlängningsplattor som finns att köpa lite här och där. Mattor som är 2"+ höga och sedan långa är ju inte billiga att köpa tyvärr. lite billigare kanske det blir från staterna men den tunga vikten på en matta gör frakten dyr sedan tullen och momsen gör att du inte tjänar så mycket på att köpa från staterna, kanske en tusing billigare totalt. Challenger mattorna är lite billigare än camoplast om du ska ha något billigare alternativ
 

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Köpte förlängningskit till 144", internaldrivhjul samt en Camoplast Crossover matta från www.richmotorsport.com. Betalade inklusive flygfrakt för alltihopa 4.900 kr. Så jag sparade väl en tusing på mattan... :eek::laugh:

//Rob
 

sebbe et340

Aktiv medlem
1 jan 2000
62
0
6
Fast om man flyttar bak boggien lite så blir de väl några graders bättre attack vinkel, om den nu har nån betydelse..
 

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Fast om man flyttar bak boggien lite så blir de väl några graders bättre attack vinkel, om den nu har nån betydelse..
Helt sant. Fast platserna i Sverige där du kan utnyttja den skillnaden med en så kort matta och med så "fast" snö som faller i Sverige är väl typ 2 gånger per år. Iaf min åsikt.

//R