ska du ha en mountskoter ska du ha en summit, rmk lr M, men det är ju klart att MM:en går att köra i snö med. ... Min bror har en mountain max, den går jättebra inga problem alls har det varit med den. Det enda är att den är ganska tung, men helt okej skoter om man inte bara ska och klättra i branta backar med mycket snö.
Jasså ;PMin kompis Daniel har en 700 M M. Och efter vad jag sett honom göra med den så är ingenting omöjligt...
Alltså, det räcker för de flesta vanliga människor.
Låter som att en MM är en perfekt skoter för dig. Det är en grym allroundskoter, men inte bäst på något. Dessutom kan man med små medel få den att bli ruggigt konkurrenskraftig. Pipor, variatorkit och transfer rods så är man farligt snabb både längs led och i det mjuka. Alltid retar det någon som lagt ut massor på sin "värsting". :bawling::rock:Jo det e klart, men jag tänkte inte ha skotern som en bergsklättrare. Jag vill ha en skoter som kan köra utanför leden men som fortfarande kan köra på led också, därför tänkte jag att MM:en var en perfekt skoter för mig. Den får ju inte heller kosta för mkt.
Spricker gör de men de går inte av utan det ser bara illa ut.har en mm själv, enda dåliga är 00ornas mattor dom måste bytas för dom spricker, det är gjort det på min, går riktigt bra på led har inte hunnit prova den i djupsnö än men så småningom kommer det väl mer snö
Aa de e sant.. Vad finns det för nackdelar med den då? eller finns det inga ^^?Låter som att en MM är en perfekt skoter för dig. Det är en grym allroundskoter, men inte bäst på något. Dessutom kan man med små medel få den att bli ruggigt konkurrenskraftig. Pipor, variatorkit och transfer rods så är man farligt snabb både längs led och i det mjuka. Alltid retar det någon som lagt ut massor på sin "värsting". :bawling::rock:
//Rob
Tung när den sitter fast. Kräver transfer rods i boggien för att bli riktigt rolig. Halvtaskiga dämpare orginal fast med öhlinare så blir det skillnad som natt och dag! Dessutom finns såna att få på blocket ganska ofta till rimliga priser.Aa de e sant.. Vad finns det för nackdelar med den då? eller finns det inga ^^?
Okej, men det kanske finns begagnade med allt d där på? Om man ska ha trippelpipor på, vilket märke å så ska man ha isåfall för bästa prestanda?Tung när den sitter fast. Kräver transfer rods i boggien för att bli riktigt rolig. Halvtaskiga dämpare orginal fast med öhlinare så blir det skillnad som natt och dag! Dessutom finns såna att få på blocket ganska ofta till rimliga priser.
//R
Visst finns det beggade med det mesta på. Min har t ex allt. Fast den är inte till salu. :bawling:Okej, men det kanske finns begagnade med allt d där på? Om man ska ha trippelpipor på, vilket märke å så ska man ha isåfall för bästa prestanda?
Okej, haha där kom mkt info på en gång. Ska kika lite på blocket osv vad det finns, tack för hjälpen.Visst finns det beggade med det mesta på. Min har t ex allt. Fast den är inte till salu. :bawling:
Vad gäller pipor så gjorde jag en rätt seriös genomgång (tycker jag själv iaf) och med mina önskemål så fanns det bara 2 märken som uppfyllde alla mina önskemål (tysta, inte för högvarviga, brett register, ej för känsliga för höjdskillnader (vissa är mkt känsliga för det tyvärr), bra passform OCH att de ska passa trots back och elstart. Fanns till slut bara Power Inc centerdumps (som inte tillverkas längre) och Bender kvar. Var ruggigt nära att köpa ett par nya Power Inc center dumps, men var för långsam och missade dem. Blev därför Benders rör. Positivt är att de verkar leverera mest effekt av samtliga jag sett dynosiffror på.
Om du inte har back så kan du även välja in SLP:s rör bland alternativen. AAEN är lätta men har dålig effekt. PSI ger mkt effekt men väldigt högt upp i registret och över ett väldigt smalt register så där blir det känsligt med variatorsetupen. Hauck låter för dj**la illa (höööögt) så de går bort direkt för mig. Ballast är ju när man bara susar förbi och ingen hör en dessförinnan!
//R
Lika bra att skriva en del på en gång. Annars blir man dränkt i följdfrågor.Okej, haha där kom mkt info på en gång. Ska kika lite på blocket osv vad det finns, tack för hjälpen.
Haha aa sant!Lika bra att skriva en del på en gång. Annars blir man dränkt i följdfrågor.
//R